Покупки через інтернет набули глобальної популярності, більшість споживачів вже не уявляє без них свого життя.
Відносини, що виникають між покупцем та продавцем товарів, робіт та послуг в інтернеті, регулюються положеннями Цивільного кодексу України, Закону України «Про захист прав споживачів» та Закону України «Про електронну комерцію».
Права споживача при купівлі товару через інтернет-магазин регулюються статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів». Закон визначає обсяг інформації, який обов’язково має бути доведений споживачу до моменту замовлення товару.
Перед покупкою товару в інтернет-магазині необхідно звернути увагу на наявність на сайті такої інформації:
– повне найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи – підприємця;
– адреса підприємства або місце реєстрації та місце фактичного проживання;
– адреса електронної пошти та інших засобів зв’язку;
– ідентифікаційний код для юридичної або фізичної особи-підприємця;
– інформація про обмін та повернення товару, порядок прийняття претензій покупця до продавця у разі їх виникнення;
– порядок формування кінцевої вартості товару щодо включення (не включення) певних податків у вартість товару;
– основні характеристики товару (детальний опис усіх характеристик та якостей, фотознімки тощо) та необхідну, доступну, правдиву та своєчасну інформацію про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору покупцем;
– інформація про вартість, умови оплати та порядок доставки товару;
– гарантійні зобов’язання та інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом продукції (у більшості випадків на товари, придбані в інтернет-магазині, поширюється така ж гарантія від виробника, як і на продукцію у звичайних магазинах);
– інші умови поставки або виконання договору (у разі їх наявності);
– мінімальна тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції;
– період прийняття пропозицій (якщо продавець закуповує і постачає товар тільки під конкретне замовлення);
– порядок розірвання договору.
Важливо: така інформація повинна бути доведена до покупця до моменту укладення електронного договору (формування запиту на купівлю обраного товару).
У разі неотримання вищезазначеної інформації рекомендуємо відмовитися від придбання товару у такому інтернет-магазині.
Після чого інтернет-магазин повинен підтвердити замовлення письмово або за допомогою електронного повідомлення із зазначенням інформації, яку споживач може у будь-який спосіб відтворити або зберегти в електронному вигляді.
Якщо інше не передбачено договором, продавець повинен поставити товар не пізніше 30 днів із моменту одержання згоди споживача на укладення договору (ч. 6 ст. 13 Закону України «Про захист прав споживачів»). Коли продавець не має замовленого товару і тому він не може виконати договір, йому необхідно повідомити споживача якнайшвидше, але не пізніше 30 днів з моменту одержання його згоди на укладення договору.
Слід зазначити, що інтернет-магазин має надати покупцю розрахунковий документ, що засвідчує купівлю, товарний чек або накладну, з позначкою про дату продажу.
Не забувайте вимагати гарантійний талон на товар, так як на протязі гарантійного строку виробник або продавець бере на себе зобов’язання з безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції.
Якщо Ви купуєте техніку – перевірте документи на товар, вони мають бути з українським перекладом.
Повернення товарів, придбаних в інтернет – магазинах, здійснюється за загальним правилом: споживач має право розірвати договір укладений на відстані та вимагати повернення коштів за товар придбаний у інтернет магазині на протязі 14 днів з моменту його отримання.
Прийміть до уваги!!
При покупці товару обирайте варіант оплати – «накладений платіж» – спосіб оплати коли гроші за товар сплачуються у поштовому відділені. У такому випадку у Вас буде змога оглянути товар прямо у відділені, якщо товар Вам не сподобається, то є можливість відмовитись від покупки.
Безпечних Вам покупок!
16.05.2023
Фахівці Держпродспоживслужби Херсонщини консультують споживачів щодо онлайн – покупок
Покупки через інтернет набули глобальної популярності, більшість споживачів вже не уявляє без них свого життя.
Відносини, що виникають між покупцем та продавцем товарів, робіт та послуг в інтернеті, регулюються положеннями Цивільного кодексу України, Закону України «Про захист прав споживачів» та Закону України «Про електронну комерцію».
Права споживача при купівлі товару через інтернет-магазин регулюються статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів». Закон визначає обсяг інформації, який обов’язково має бути доведений споживачу до моменту замовлення товару.
Перед покупкою товару в інтернет-магазині необхідно звернути увагу на наявність на сайті такої інформації:
– повне найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи – підприємця;
– адреса підприємства або місце реєстрації та місце фактичного проживання;
– адреса електронної пошти та інших засобів зв’язку;
– ідентифікаційний код для юридичної або фізичної особи-підприємця;
– інформація про обмін та повернення товару, порядок прийняття претензій покупця до продавця у разі їх виникнення;
– порядок формування кінцевої вартості товару щодо включення (не включення) певних податків у вартість товару;
– основні характеристики товару (детальний опис усіх характеристик та якостей, фотознімки тощо) та необхідну, доступну, правдиву та своєчасну інформацію про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору покупцем;
– інформація про вартість, умови оплати та порядок доставки товару;
– гарантійні зобов’язання та інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом продукції (у більшості випадків на товари, придбані в інтернет-магазині, поширюється така ж гарантія від виробника, як і на продукцію у звичайних магазинах);
– інші умови поставки або виконання договору (у разі їх наявності);
– мінімальна тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції;
– період прийняття пропозицій (якщо продавець закуповує і постачає товар тільки під конкретне замовлення);
– порядок розірвання договору.
Важливо: така інформація повинна бути доведена до покупця до моменту укладення електронного договору (формування запиту на купівлю обраного товару).
У разі неотримання вищезазначеної інформації рекомендуємо відмовитися від придбання товару у такому інтернет-магазині.
Після чого інтернет-магазин повинен підтвердити замовлення письмово або за допомогою електронного повідомлення із зазначенням інформації, яку споживач може у будь-який спосіб відтворити або зберегти в електронному вигляді.
Якщо інше не передбачено договором, продавець повинен поставити товар не пізніше 30 днів із моменту одержання згоди споживача на укладення договору (ч. 6 ст. 13 Закону України «Про захист прав споживачів»). Коли продавець не має замовленого товару і тому він не може виконати договір, йому необхідно повідомити споживача якнайшвидше, але не пізніше 30 днів з моменту одержання його згоди на укладення договору.
Слід зазначити, що інтернет-магазин має надати покупцю розрахунковий документ, що засвідчує купівлю, товарний чек або накладну, з позначкою про дату продажу.
Не забувайте вимагати гарантійний талон на товар, так як на протязі гарантійного строку виробник або продавець бере на себе зобов’язання з безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції.
Якщо Ви купуєте техніку – перевірте документи на товар, вони мають бути з українським перекладом.
Повернення товарів, придбаних в інтернет – магазинах, здійснюється за загальним правилом: споживач має право розірвати договір укладений на відстані та вимагати повернення коштів за товар придбаний у інтернет магазині на протязі 14 днів з моменту його отримання.
Прийміть до уваги!!
При покупці товару обирайте варіант оплати – «накладений платіж» – спосіб оплати коли гроші за товар сплачуються у поштовому відділені. У такому випадку у Вас буде змога оглянути товар прямо у відділені, якщо товар Вам не сподобається, то є можливість відмовитись від покупки.
Безпечних Вам покупок!