Фахівці Держпродспоживслужби Херсонщини консультують споживачів щодо онлайн – покупок

Покупки через інтернет набули глобальної популярності, більшість споживачів вже не уявляє без них свого життя.

Відносини, що виникають між покупцем та продавцем товарів, робіт та послуг в інтернеті, регулюються положеннями Цивільного кодексу України, Закону України «Про захист прав споживачів» та Закону України «Про електронну комерцію».

Права споживача при купівлі товару через інтернет-магазин регулюються статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів». Закон визначає обсяг інформації, який обов’язково має бути доведений споживачу до моменту замовлення товару.

Перед покупкою товару в інтернет-магазині необхідно звернути увагу на наявність на сайті такої інформації:

 – повне найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи – підприємця;

– адреса підприємства або місце реєстрації та місце фактичного проживання;

– адреса електронної пошти та інших засобів зв’язку;

– ідентифікаційний код для юридичної або фізичної особи-підприємця;

– інформація про обмін та повернення товару, порядок прийняття претензій покупця до продавця у разі їх виникнення;

– порядок формування кінцевої вартості товару щодо включення (не включення) певних податків у вартість товару;

– основні характеристики товару (детальний опис усіх характеристик та якостей, фотознімки тощо) та необхідну, доступну, правдиву та своєчасну інформацію про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору покупцем;

– інформація про вартість, умови оплати та порядок доставки товару;

– гарантійні зобов’язання та інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом продукції (у більшості випадків на товари, придбані в інтернет-магазині, поширюється така ж гарантія від виробника, як і на продукцію у звичайних магазинах);

– інші умови поставки або виконання договору (у разі їх наявності);

– мінімальна тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції;

– період прийняття пропозицій (якщо продавець закуповує і постачає товар тільки під конкретне замовлення);

– порядок розірвання договору.

Важливо: така інформація повинна бути доведена до покупця до моменту укладення електронного договору (формування запиту на купівлю обраного товару).

У разі неотримання вищезазначеної інформації рекомендуємо відмовитися від придбання товару у такому інтернет-магазині.

Після чого інтернет-магазин повинен підтвердити замовлення письмово або за допомогою електронного повідомлення із зазначенням інформації, яку споживач може у будь-який спосіб відтворити або зберегти в електронному вигляді.

Якщо інше не передбачено договором, продавець повинен поставити товар не пізніше 30 днів із моменту одержання згоди споживача на укладення договору (ч. 6 ст. 13 Закону України «Про захист прав споживачів»). Коли продавець не має замовленого товару і тому він не може виконати договір, йому необхідно повідомити споживача якнайшвидше, але не пізніше 30 днів з моменту одержання його згоди на укладення договору.

Слід зазначити, що інтернет-магазин має надати покупцю розрахунковий документ, що засвідчує купівлю, товарний чек або накладну, з позначкою про дату продажу.

Не забувайте вимагати гарантійний талон на товар, так як на протязі гарантійного строку виробник або продавець бере на себе зобов’язання з безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції.

Якщо Ви купуєте техніку – перевірте документи на товар, вони мають бути з українським перекладом.

Повернення товарів, придбаних в інтернет – магазинах, здійснюється за загальним правилом: споживач має право розірвати договір укладений на відстані та вимагати повернення коштів за товар придбаний у інтернет магазині на протязі 14 днів з моменту його отримання.

 Прийміть до уваги!!

При покупці товару обирайте варіант оплати – «накладений платіж» – спосіб оплати коли гроші за товар сплачуються у поштовому відділені. У такому випадку у Вас буде змога оглянути товар прямо у відділені,  якщо товар Вам не сподобається, то є можливість відмовитись від покупки.

Безпечних Вам покупок!