Який термін гарантійного ремонту побутової техніки?

Від купівлі неякісного товару не застрахований ніхто. Часто актуальними для споживачів є питання щодо строків проведення гарантійних ремонтів побутової техніки, що вийшла з ладу. Знання споживачами своїх прав дасть можливість не тільки уникнути конфліктних ситуацій, а й досягти позитивного результату. При виявленні у придбаному товарі недоліків споживач має право насамперед звернутися з вимогою про усунення недоліків.

З вимогою про здійснення гарантійного ремонту споживач має право звернутися за своїм вибором до: магазину, сервісного центру, виробника.

Магазин не має права відправляти споживача до сервісного центру або до виробника, він зобов’язаний прийняти товар на ремонт та власним коштом передати товар до гарантійної майстерні.

При прийманні товару на ремонт споживачеві має бути виданий відповідний документ (квитанція про прийом на ремонт, акт прийому товару і т.п.). При цьому до підписання цього документу зверніть увагу на наступне:

  • в акті прийому має бути описаний стан товару, наявні механічні ушкодження, зовнішній вигляд і т.п., в іншому разі ви не зможете довести, що працівники сервісу додали вашому товару подряпини чи потертості;
  • уважно читайте те, що написано дрібними літерами! Особливу увагу зверніть на строки проведення ремонту. Часто у квитанції дрібним шрифтом вказана фраза: «термін ремонту збільшується у разі відсутності запасних частин». Якщо споживач підписав квитанцію з такою фразою, то він надав виконавцю послуги право проводити гарантійний ремонт у термін, що може сягати 30 днів і більше. За законом ремонт строком більше 14 днів можливий лише за згодою споживача. Тому, якщо в акті прийому ви бачите слова про те, що «строк ремонту може бути подовжений більше 14 днів», «згоден на строк ремонту довше 14 днів» і т.п. – прямо на акті прийому пишіть, що «на ремонт довше 14 календарних днів я НЕ згоден/згодна». Таке ваше заперечення дасть вам право:
    • на стягнення неустойки за прострочення ремонту товару, починаючи з 15-го дня, у розмірі 1% від вартості товару за кожен день прострочення ремонту;
    • звернутися до магазину з вимогою про повернення грошей за товар або заміну товару у зв’язку з тим, що оскільки ремонт триває більше 14 днів, то товар ремонту не підлягає і недолік у товарі є істотним.

обов’язково вказуйте не лише свій номер телефону, а й поштову адресу та е-мейл. Іноді недобросовісні сервіси при розгляді спору починають стверджувати, що «ми не затримували ремонт, ми поремонтували вчасно, просто не могли додзвонитися до клієнта і повідомити йому про те, що ремонт товару закінчено тощо».