Як провести зимові канікули з користю

Шкільні канікули стартували, разом з цим для багатьох батьків постало питання стосовно організації корисного дозвілля для дитини. На сьогодні все більше дітей проводять вільний час перед екраном телевізора або комп’ютера. Як же відірвати дитину від гаджетів, особливо зараз – у період канікул?

Поширена помилка батьків – бажання негайно відірвати дитину від гаджетів, начебто якщо це не зробити саме зараз, станеться щось жахливе і непоправне.

Втім, у школах Фінляндії не забороняють гаджети, а послідовно вчать дітей правильно їх використовувати, отримувати користь. Є цілий курс, присвячений застосуванню планшетів і телефонів – «Інформаційно-комунікативні технології». Це важлива компетенція, якою фіни навчають дітей: як спілкуватися за допомогою смартфонів, як їх правильно використовувати для роботи, пошуку інформації, її перевірки. Гаджети – це інструмент. Наші діти їх використовують, як правило, для ігор, а насправді призначення гаджетів може бути функціональним і прагматичним. До речі, в Фінляндії діти самі розробляють ігри, влаштовують хакатони, і на сьогодні фіни вже входять в трійку лідерів по розробці ігор в Європі, а це дуже потужна індустрія.

Отож, і ми радимо вам запам’ятати, що заборони – безглузді: діти дуже легко навчаються їх обходити. Гаджети – невід’ємна частина нашого світу. Забороняти їх – все одно, що сказати:”користуйся тільки лівою рукою”. Також, зверніть увагу на причини, через які дитина поринає у віртуальний світ. Це часто свідчить про те, що вона не відчуває себе комфортно і безпечно, у дитини немає достатнього контакту з батьками. А в комп’ютерній грі дитина – головний герой. Це її світ, яким вона керує, досягає успіху. Крім того, це ціла сфера спілкування. Нинішні діти народилися в епоху Інтернету, це невід’ємна частина їх світу, ми ж – дорослі – там лише емігранти, тому і боїмося “віртуальних” небезпек, намагаємося обмежити контакт наших дітей з тим, у чому самі не дуже добре розуміємося.

Канікули – це час для відпочинку і спілкування. Чим більше часу буде проводити дитина у спілкуванні зі своєю родиною, тим краще.

Друга рекомендація – знайти спільну діяльність, яка дитині буде цікава. Розвивати її захоплення, підштовхувати до експериментування, підтримувати вільну гру і імпровізацію. Навіть коли ваша дитина грає в комп’ютерні ігри, поцікавтеся, що саме її захоплює, які в неї успіхи,. У той же час, організуйте насичений освітній простір, створіть умови, щоб підживлювати цікавість і згодом перетворювати її на допитливість.

Для корисного і безпечного використання гаджетів дітьми встановить часові обмеження, приділяйте більше уваги корисним додаткам, покажіть особистий приклад, проводячи мінімум часу за комп’ютером.

Новокаховське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області нагадує, що, згідно з гігієнічними нормами, безперервна робота перед екраном комп’ютера та норма часу перебування за комп’ютером на день повинні бути відповідно не більше:

-для учнів 10-11 класів – 30 хв. та 3 години на день;

-для учнів 8-9 класів – 20-25 хв. та 2,5 години на день;

-для учнів 6-7 класів – до 20 хв. та 2 години на день;

-для учнів 1-5 класів – 15 хв. та 1-1,5 години на день.

І остання порада – більше проводьте часу з дітьми. Це може бути як активне сімейне дозвілля – походи, прогулянки, так і спільні розвиваючи ігри.

Майте на увазі, що дитина передусім вчиться у тих, до кого прив’язана, хто для неї є прикладом і авторитетом. І головне, що їй потрібно – ваша дбайлива увага.