Вимоги до суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність у сфері ресторанного бізнесу та громадського харчування

Під час здійснення заходів державного контролю у частині захисту споживачів суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність у сфері ресторанного господарства та громадського харчування, найбільша кількість порушень пов’язана з відсутністю або неналежним наповненням «Куточків споживача» та не наданням споживачу необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість свідомого і компетентного вибору. 

З метою інформування суб’єктів господарювання щодо вимог законодавства та підвищення обізнаності споживачів, Управління захисту споживачів наголошує, що Інформація має бути надана споживачеві до придбання ним товару як те передбачено Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування населення.

Разом з тим інформуємо про необхідність оформлення «Куточків споживача» у закладах відповідно до вимог чинного законодавства.У «куточку споживача» повинна бути розмішена наступна інформація:

-найменування суб’єкта господарювання, що здійснює діяльність;

-Закон України «Про захист прав споживачів»;

-Правила, в залежності від сфери діяльності суб’єкта господарювання;-контактний номер телефону суб’єкта господарювання для урегулювання конфліктних ситуацій;

-адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів.

Вимоги до роботи закладів ресторанного господарства та громадського харчування затверджені Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002 р. № 219, а саме:

-на фасаді приміщення закладу (підприємства) ресторанного господарства повинна розміщуватися вивіска із зазначенням його типу (класу), назви, найменування суб’єкта господарської діяльності та режиму роботи українською мовою;

-у меню зазначається українською мовою перелік страв, вихід і ціна однієї порції. У прейскуранті – перелік алкогольних і безалкогольних напоїв, кондитерських виробів та інших закупних товарів, маса, об’єм і ціна на відповідну одиницю продукту, крім того, для алкогольних напоїв – ємність пляшки, ціна за пляшку, за 50 та 100 мілілітрів;-меню і прейскурант мають бути підписані керівником, бухгалтером (калькулятором) та матеріально-відповідальною особою (завідувач виробництва, бригадир, буфетник, бармен тощо) суб’єкта господарської діяльності;

-у закладах (підприємствах) ресторанного господарства (незалежно від типу і класу) для осіб, які курять, можуть відводитися спеціальні місця для куріння, сумарна площа яких не має перевищувати 10 відсотків загальної площі відповідної споруди чи приміщення, обладнані витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму. На території для осіб, які не курять, персоналу та споживачам забороняється куріння будь-яких тютюнових виробів, а також розміщення попільничок. У разі відведення суб’єктом господарської діяльності спеціальних місць для куріння наочна інформація про них та про шкоду, яку завдає здоров’ю людини куріння тютюнових виробів розміщується у куточку споживача;

-засоби вимірювальної техніки, що використовуються у ресторанному господарстві, повинні бути у справному стані та мати чіткий відбиток перевірочного тавра і проходити перевірку в установленому законодавством порядку.

Інформація про продукцію повинна бути донесена до споживача на державній мові.  

У разі порушення даних вимог законодавства суб’єктами господарювання радимо споживачам звертатися з відповідною скаргою до Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області за адресою: вул. Старообрядницька, 34, м. Херсон, тел. (0552) 26 36 06.