У Новій Каховці здійснюється контроль усіх суб’єктів господарювання, які надають послуги водопостачання та водовідведення

В умовах епідемічного неблагополуччя спеціалісти  Новокаховського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області спільно з місцевими органами виконавчої влади   взяли на посилений контроль виконання суб’єктами господарювання – надавачами послуг централізованого водопостачання  та водовідведення вимог санітарного законодавства.   

З 25 березня 2020 року розпочаті  комісійні перевірки даних  комунальних підприємств.  Станом на 26.03.2020р. перевірено роботу об’єктів централізованого водопостачання та водовідведення у містах Новій Каховці та Таврійську, смт. Дніпряни та Козацьке, с. Райське, Тополівка, Обривка, Корсунка, Плодове.  Під час перевірки встановлено, що всі населені пункти забезпечені безперебійним водопостачанням. Персонал комунальних підприємств, який працює на даних ділянках  забезпечений дезінфікуючими засобами та засобами індивідуального захисту, визначені відповідальні за приготування дезінфікуючих розчинів та дотримання режиму знезараження поверхонь, проводиться термометрія персоналу, хворі до роботи не допускаються. Перевірені журнали реєстрації аварій на водопровідних на каналізаційних мережах, в результаті чого встановлено, що всі аварійні ситуації усуваються на протязі робочого дня, окрім того після усунення аварії на водопровідних мережах проводиться обов’язкова дезінфекція даної ділянки зі складанням акту та реєстрацією у відповідному журналі. Всі артезіанські свердловини  розташовані в закритих на замок наземних павільйонах та підземних камерах, запірна арматура герметична, утримується в належному санітарному стані.       

Під час перевірки особлива увага зверталася на кратність та обсяги відомчого контролю.  Усім суб’єктам господарювання – надавачам послуг централізованого водопостачання, керівникам комунальних підприємств письмово надані рекомендації про необхідність дотримання санітарних норм та подачу населенню питної води гарантованої якості.  

Протягом 2020 року всі заходи по покращенню систем водопостачання проведені за власні кошти підприємств, дотації з місцевого та державного бюджету не надавались. Так. по місту Новій Каховці проведено поточний ремонт 19,5 м розподільчого водопроводу та аварійно-відновлювальні роботи 25 м розподільчого водопроводу; замінено 2 гідранта; замінено  4 кришки на водопровідних колодязях; ремонт 5 засувок, на що витрачено 512,1 тис. грн. По місту Таврійську на даний час проводиться оцінка впливу на довкілля діючого водозабору КП «Таврійський водоканал» та геолого-економічна оцінка експлуатаційних запасів підземних вод по Новокаховському родовищу на ділянках, які експлуатуються КП «Таврійським водоканалом».

Окрім відомчого лабораторного контролю води, що мають забезпечувати самі суб’єкти господарювання, районним управлінням відібрано 27 проб води  із водопровідних мереж всіх населених пунктів, які забезпечені централізованим водопостачанням, та направлено на дослідження до  Каховської міжрайонної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів .

Під час комісійних перевірок приділена значна увага також об’єктам водовідведення на підконтрольній території. Встановлено, що на даний час міські очисні знаходяться в робочому стані, працюють в штатному режимі. По місту затверджені Правила прийому стічних вод до каналізаційної мережі. Контроль за якістю стічних вод, які потрапляють до централізованих мереж міста та за якістю їх очистки на міських очисних спорудах проводить  відомча лабораторія КП «Міський водоканал». На даний час на очисних спорудах проведений ремонт мулопровода для перекачування сирого осаду на мулові майданчики; врізання запірної арматури  і облаштування колодязю подачі освітленої води із первинних відстійників на гідроелеватори.

Наразі питання водопостачання та водовідведення перебуває на постійному контролі Новокаховського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області, комісійні перевірки продовжуються.