Якщо ви придбали товар, у якому під час гарантійного терміну був виявлений дефект, і ви вважаєте, що товар вийшов з ладу не з вашої вини, а продавець це заперечує й не хоче повертати вам гроші за нього або міняти на інший, вирішити конфлікт допоможе експертиза.
Що це за процедура і як її провести? Експертиза проводиться для того, щоб виявити природу появи дефекту – чи з вини виробника, чи через неправильну експлуатацію товару. Зробити її можна лише за наявності письмової заяви покупця, яка пишеться на ім’я керівника торговельного закладу, де був придбаний товар. Отримавши таку заяву, продавець протягом трьох днів зобов’язаний організувати експертизу, а протягом 14 днів її провести. У процесі експертизи складається акт, який має юридичну силу. (У разі незгоди покупця із висновками експертизи він має право подати позов до суду з проханням проведення повторної незалежної експертизи). До речі, споживач має право бути присутнім під час експертизи.
Якщо експерт виявить, що у товарі виявлено виробничий брак, тобто виріб не можна відремонтувати, далі експлуатувати за призначенням, покупець набуває права обміну на аналогічний товар чи повернення коштів. Закон говорить, що за наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а у разі потреби перевірки якості – протягом 14 днів або за домовленістю сторін. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, або в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше семи днів.
Звертаємо вашу увагу на те, що експертизу оплачує суб’єкт господарювання, але якщо експерт виявить, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування, то через суд відбувається відшкодування коштів на її проведення саме за його рахунок.
Серед прав споживачів, що регламентуються Законом України «Про захист прав споживачів», визначене право на придбання безпечної, якісної продукції та послуг, а у випадку виявлення будь-яких недоліків у продукції або наданих послугах – право на відшкодування збитків, завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров’я людей продукцією.
11.03.2019
Що споживачу потрібно знати про експертизу товарів
Якщо ви придбали товар, у якому під час гарантійного терміну був виявлений дефект, і ви вважаєте, що товар вийшов з ладу не з вашої вини, а продавець це заперечує й не хоче повертати вам гроші за нього або міняти на інший, вирішити конфлікт допоможе експертиза.
Що це за процедура і як її провести? Експертиза проводиться для того, щоб виявити природу появи дефекту – чи з вини виробника, чи через неправильну експлуатацію товару. Зробити її можна лише за наявності письмової заяви покупця, яка пишеться на ім’я керівника торговельного закладу, де був придбаний товар. Отримавши таку заяву, продавець протягом трьох днів зобов’язаний організувати експертизу, а протягом 14 днів її провести. У процесі експертизи складається акт, який має юридичну силу. (У разі незгоди покупця із висновками експертизи він має право подати позов до суду з проханням проведення повторної незалежної експертизи). До речі, споживач має право бути присутнім під час експертизи.
Якщо експерт виявить, що у товарі виявлено виробничий брак, тобто виріб не можна відремонтувати, далі експлуатувати за призначенням, покупець набуває права обміну на аналогічний товар чи повернення коштів. Закон говорить, що за наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а у разі потреби перевірки якості – протягом 14 днів або за домовленістю сторін. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, або в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше семи днів.
Звертаємо вашу увагу на те, що експертизу оплачує суб’єкт господарювання, але якщо експерт виявить, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування, то через суд відбувається відшкодування коштів на її проведення саме за його рахунок.
Серед прав споживачів, що регламентуються Законом України «Про захист прав споживачів», визначене право на придбання безпечної, якісної продукції та послуг, а у випадку виявлення будь-яких недоліків у продукції або наданих послугах – право на відшкодування збитків, завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров’я людей продукцією.