Про що треба знати, обираючи взуття

Суб’єкт господарської діяльності, що здійснює роздрібну торгівлю взуттям, повинен забезпечити покупцям зручні умови для ознайомлення, вибору та примірки взуття згідно з правилами роздрібної торгівлі непродовольчими товарами.

Перед тим, як приміряти взуття, необхідно звірити маркувальні дані на кожній напівпарі взуття, де зазначається:

-номер моделі(артикула);

-розмір, повнота;

-дата виготовлення (місяць, рік).

В індивідуальну упаковку кожної пари взуття має бути вкладена інформація (рекомендації) щодо його експлуатації та догляду за ним.

Купуючи взуття ви маєте право вимагати у продавця:

-інформацію про склад сировини, з якого воно виготовлено (натуральні чи штучні матеріали);

-інформацію про умови використання та догляду за взуттям;

-інформацію про гарантійні терміни носіння взуття;

-касовий чи товарний чек, який потрібно зберігати протягом гарантійного терміну його носіння.

Відповідно до вимог чинного законодавства України встановлені гарантійні терміни носіння взуття:

Повсякденне та дитяче взуття:

-на шкіряній підошві – 40 днів;
-на шкіряній підошві з накладкою – 45 днів;
-на підошві із шкірвалону, стероніпу, полівінілхлориду – 60 днів;
-на підошві із пористої гуми, поліуретану, термоеластопласта – 70 днів.

Взуття модельне:

-на шкіряній підошві – 50 днів;
-на підошві із шкірвалона, полівінілхлорида – 70 днів;
-на підошві із пористої гуми, поліуретана, термоеластопласта – 80 днів.

Взуття для активного відпочинку 60 днів.

Взуття гумове 90 днів (від дня продажу).

Гарантійні терміни визначаються від дня продажу або відповідного сезону і встановлюються виробником або суб’єктом господарювання.

Згідно із Законом України «Про захист прав споживачів» гарантійний строк – це строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов’язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв’язку з введенням її в обіг.

Якщо у взутті протягом гарантійного терміну носіння виявились недоліки виробничого характеру (скриті недоліки), потрібно звернутися з письмовою заявою до суб’єкта господарювання, у якого було куплено взуття. При цьому необхідно в обов’язковому порядку надати документ, який засвідчує факт купівлі (касовий або товарний чек).

Згідно із ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач, в порядку та строки, що встановлені законодавством, має право:
-пропорційного зменшення ціни;
-безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
-відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
-розірвання договору та повернення сплачених за товар коштів;
-вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний з числа наявного у продавця (виробника) товару.

За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості – протягом 14 днів або за домовленістю сторін.

У разі, коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов’язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції.

Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання чи зберігання або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов’язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи.

При придбанні взуття належної якості, яке  не задовольнило Вас за формою, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використане за призначенням, споживач має право обміняти таке взуття на аналогічне у продавця, в якого воно було придбане, протягом чотирнадцяти днів, не враховуючи дня купівлі. Обмін взуття належної якості провадиться, якщо воно не використовувалося і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару.

При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи із вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, або в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.