Поради тим, хто хоче скористатися послугою хімчистки

Хімчистка – заклад, який покликаний спрощувати нам життя і надавати якісні послуги. Утім, іноді ми залишаємося незадоволені її роботою. І невелика біда, якщо предметом розчарування є низький рівень сервісу, прострочений термін повернення речей чи непривітний персонал.

Під час прийняття речі працівник хімчистки повинен її оглянути та попередити про можливі наслідки після очищення. Вам варто поцікавитися, чи є забруднення, які неможливо прибрати, або чи існує загроза пошкодження речі. Повідомити про це – обов’язок хімчистки. Вкрай ретельно поставтеся до заповнення квитанції про надання послуг. Це єдиний документ, що залишиться у вас та зможе, в разі чого, слугувати доказом на вашу користь. Квитанцію заповнює працівник хімчистки. Наполягайте на тому, щоб він чітко описав стан речі та зазначив, наприклад, кількість ґудзиків, наявність додаткових аксесуарів тощо. Особливу увагу необхідно приділити графі, де вказується ступінь зносу речі. Тут працівники хімчистки дуже часто хитрують, зазначаючи завищений ступінь. Це дає можливість оцінити річ у копійки, що й будуть відшкодовані вам у разі завдання шкоди.

Є чотири ступеня зносу: 10 відсотків (вироби, які не були в ужитку, без пошкодження волокон і забарвлення); 30 відсотків (вироби мало зношені із незначним забрудненням, що не піддавалися раніше хімічній очистці); 50 відсотків (вироби ношені, чищені, вигорілі, із збитим ворсом, потерті); 75 відсотків (вироби дуже забруднені, пошкоджені міллю, такі, що мають припали або розриви).

Простежте, щоб у квитанції було чітко вказано дату повернення вам речі. Це дасть право вимагати від хімчистки сплати пені в разі прострочення терміну надання послуг (розмір пені відповідно до п. 5 ст. 10 Закону України «Про захист прав споживачів» становить 3 % від вартості послуг за кожен день затримки). Будьте активні, відстоюючи свої права. Коли забираєте річ із хімчистки, огляньте її одразу у присутності працівника хімчистки. Якщо вам повернули неякісно очищені або зіпсовані речі і не погоджуються з вашими зауваженнями, передусім зверніться до адміністрації закладу. Вся інформація щодо підприємства повинна міститися в «Куточку споживача», який зазвичай, розміщено на видному та в легкодоступному місці. До керівництва краще звертатися з уже підготовленою письмовою скаргою. Це продемонструє серйозність ваших намірів і дасть зрозуміти, що ви готові відстоювати свої права. До скарги додайте копію квитанції з хімчистки та копії інших документів, що можуть бути доказами у справі.