З метою попередження виникнення порушень санітарного законодавства та законодавства у сфері безпечності харчових продуктів фахівці Чаплинського міжрайонного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області провели нараду з суб’єктами господарювання, які надають послуги з харчування дітей у дитячих закладах, або здійснюють постачання продуктів харчування та продовольчої сировини до навчально-виховних закладів Каланчацького району.
Під час наради до присутніх доведені вимоги законодавчих та нормативно-правових актів з питань організації харчування.
Беручи до уваги вимоги Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», Закону України «Про санітарне та епідемічне благополуччя населення», наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти та науки України від 01.06.2005 року №242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», було наголошено про те, що суб’єкти господарювання, які надають послуги з харчування дітей у дитячих закладах, для здійснення своєї діяльності підлягають державній реєстрації та вносяться до Реєстру потужностей операторів ринку на підставі заяви встановленої форми компетентного органу за місцем знаходження потужностей, за декларативним принципом.
Зважаючи на те, що оператори ринку несуть відповідальність за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів у межах діяльності, яку вони здійснюють, скеровано увагу посадових осіб дитячих навчальних закладів на відповідальному відношенні до виконання заходів з організації харчування, запропоновано приділяти належну увагу наявності товарно-транспортної накладної, контролю дотримання температурних умов при транспортуванні продуктів харчування, наявності відповідного пакування та маркування усіх, без виключення, продуктів харчування, в тому числі і м’яса сирого.

Значної уваги у виступі було приділено транспортуванню харчових продуктів. Вкотре обговорено вимоги до транспортних засобів, а саме: застосовування спеціального транспорту з відповідним маркуванням, кузови якого з середини мають гігієнічне покриття та забезпечені зміцненими стелажами; перевезення швидкопсувних продуктів у закритій маркованій тарі холодильним або ізотермічним транспортом. Зазначено, що транспортні засоби для перевезення харчових продуктів не повинні використовуватися для перевезення інших товарів. Водій, експедитор та інші особи, які одержують, перевозять продукти, повинні мати особові медичні книжки та санітарний одяг. Тара, в якій перевозять продукти, повинна бути промаркована і використовуватися тільки за призначенням.
Питання організації харчування дітей у навчальних закладах залишається найбільш актуальним та знаходиться на постійному контролі Чаплинського міжрайонного управління Головного управління Держпродспоживслужби у Херсонській області.
30.11.2018
Нарада з суб’єктами господарювання, які надають послуги з харчування дітей у дитячих закладах Каланчацького району
З метою попередження виникнення порушень санітарного законодавства та законодавства у сфері безпечності харчових продуктів фахівці Чаплинського міжрайонного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області провели нараду з суб’єктами господарювання, які надають послуги з харчування дітей у дитячих закладах, або здійснюють постачання продуктів харчування та продовольчої сировини до навчально-виховних закладів Каланчацького району.
Під час наради до присутніх доведені вимоги законодавчих та нормативно-правових актів з питань організації харчування.
Беручи до уваги вимоги Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», Закону України «Про санітарне та епідемічне благополуччя населення», наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти та науки України від 01.06.2005 року №242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», було наголошено про те, що суб’єкти господарювання, які надають послуги з харчування дітей у дитячих закладах, для здійснення своєї діяльності підлягають державній реєстрації та вносяться до Реєстру потужностей операторів ринку на підставі заяви встановленої форми компетентного органу за місцем знаходження потужностей, за декларативним принципом.
Зважаючи на те, що оператори ринку несуть відповідальність за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів у межах діяльності, яку вони здійснюють, скеровано увагу посадових осіб дитячих навчальних закладів на відповідальному відношенні до виконання заходів з організації харчування, запропоновано приділяти належну увагу наявності товарно-транспортної накладної, контролю дотримання температурних умов при транспортуванні продуктів харчування, наявності відповідного пакування та маркування усіх, без виключення, продуктів харчування, в тому числі і м’яса сирого.
Значної уваги у виступі було приділено транспортуванню харчових продуктів. Вкотре обговорено вимоги до транспортних засобів, а саме: застосовування спеціального транспорту з відповідним маркуванням, кузови якого з середини мають гігієнічне покриття та забезпечені зміцненими стелажами; перевезення швидкопсувних продуктів у закритій маркованій тарі холодильним або ізотермічним транспортом. Зазначено, що транспортні засоби для перевезення харчових продуктів не повинні використовуватися для перевезення інших товарів. Водій, експедитор та інші особи, які одержують, перевозять продукти, повинні мати особові медичні книжки та санітарний одяг. Тара, в якій перевозять продукти, повинна бути промаркована і використовуватися тільки за призначенням.
Питання організації харчування дітей у навчальних закладах залишається найбільш актуальним та знаходиться на постійному контролі Чаплинського міжрайонного управління Головного управління Держпродспоживслужби у Херсонській області.