На Херсонщині порушників мовного законодавства покарали штрафами

За 2020 рік спеціалістами Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області щодо ненадання достовірної інформації про продукцію державною мовою здійснено 22 перевірки, зафіксовано 14 порушень. До порушників застосовані штрафні санкції на загальну суму 2380 грн.
Нагадуємо, що з 16 січня 2021 року набирає чинності ст. 30 Закону “Про забезпечення функціонування української мови як державної” (https://bit.ly/2XMlV1W). У ній записано, що мовою обслуговування споживачів в Україні тепер є лише українська.
Відтепер підприємства та організації усіх форм власності, навіть фізичні особи-підприємці повинні обслуговувати своїх покупців і клієнтів державною мовою. Тобто звертатися до них українською і відповідати українською. Перейти на іншу мову можна, лише якщо клієнт про це попросить і якщо ця інша мова виявиться “прийнятною для сторін”.
Це стосується супермаркетів, інтернет-магазинів, кав’ярень, банків, АЗС, аптек тощо.
Виробників та продавців в Україні зобов’язують надавати споживачам інформацію про товари, роботи чи послуги державною мовою. Але така інформація може дублюватися будь-якою іншою мовою.
Уповноважений із захисту державної мови (https://bit.ly/3bJjRjn) оприлюднив пам’ятку, як діяти у разі порушення права на обслуговування українською (інфографіка).
У разі ненадання достовірної інформації про продовольчі та непродовольчі товари державною мовою, просимо повідомляти Головне управління Держпродспоживслужби в Херсонській області, м. Херсон, вул. Перекопська, буд. 17, тел.(0552)32-17-37; Управління захисту споживачів: м. Херсон, вул. Старообрядницька (Комсомольська), 34, тел. (0552) 26-36-06, 0913319890 (Viber).