Права споживача при при замовлені та отриманні послуг мобільного зв’язку

Мобільний зв’язок став невід’ємною частиною сучасного життя. Швидкий доступ до інформації, спілкування з рідними та друзями, використання інтернет-послуг – все це стало доступним завдяки послугам мобільного зв’язку. Проте, як і у будь-якій сфері, важливо знати свої права та обов’язки як споживача. У цій статті Держпродспоживслужба  в Херсонській області нагадує основні права споживачів при замовленні та отриманні послуг мобільного зв’язку.

Першим і найважливішим правом споживача є право на інформацію. При замовленні будь-яких послуг мобільного зв’язку, вам повинні надати повну та зрозумілу інформацію про умови тарифів, обмеження, технічні можливості, а також процедури та вартість припинення абонентської угоди. Ви маєте право отримати цю інформацію до укладення угоди, щоб мати можливість прийняти обґрунтоване рішення. Відповідно до Правил надання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 № 295, споживач має право на:

безоплатне отримання від оператора, провайдера вичерпної інформації про зміст, якість, вартість та порядок надання послуг;

отримання від оператора, провайдера відомостей щодо наданих послуг;

обмеження оператором, провайдером телекомунікацій доступу споживача до окремих видів послуг на підставі його власної письмової заяви;

повернення від оператора, провайдера невикористаної частки коштів у разі відмови від передплачених послуг у випадках і порядку, визначених цими Правилами, а також договором приєднання щодо виконання благодійного телекомунікаційного повідомлення (у разі укладення такого договору);

відмову від телекомунікаційних послуг у порядку, встановленому договором про надання телекомунікаційних послуг;

відмову від оплати телекомунікаційної послуги, яку вони не замовляли;

отримання відомостей щодо можливості та порядку відмови від замовленої телекомунікаційної послуги;

оскарження неправомірних дій оператора, провайдера шляхом звернення до суду та уповноважених державних органів;

Повідомляємо, що відповідно до частини третьої статті 104 Закону України “Про електронні комунікації”, умовами надання та отримання електронних комунікаційних послуг кінцевому користувачу є наступне: укладення договору про надання електронних комунікаційних послуг відповідно до правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг та інших актів законодавства; оплата замовленої кінцевим користувачем електронної комунікаційної послуги, якщо інше не передбачено цим Законом або договором про надання електронних комунікаційних послуг.

Відповідно до ст. 107  Закону України “Про електронні комунікації”, кінцеві користувачі послуг під час замовлення та/або отримання електронних комунікаційних послуг мають право на:

1) захист своїх прав державою;

2) вільний доступ до електронних комунікаційних послуг;

3) безпеку електронних комунікаційних послуг (згідно з договором про надання електронних комунікаційних послуг);

4) вільний вибір постачальника електронних комунікаційних послуг;

5) вільний вибір виду та кількості електронних комунікаційних послуг, які пропонуються постачальниками електронних комунікаційних послуг, у тому числі на отримання за наявності технічної можливості окремої електронної комунікаційної послуги (не в складі пакета послуг);

6) безоплатне отримання від постачальника електронних комунікаційних послуг вичерпної інформації щодо змісту, якості, вартості та порядку надання електронних комунікаційних послуг;

7) своєчасне і якісне одержання електронних комунікаційних послуг на умовах, визначених договором;

8) отримання від постачальника електронних комунікаційних послуг наявних відомостей щодо наданих електронних комунікаційних послуг у порядку, визначеному законодавством;

9) скорочення постачальником електронних комунікаційних послуг доступу кінцевого користувача до окремих видів електронних комунікаційних послуг на підставі його заяви;

10) повернення від постачальника електронних комунікаційних послуг невикористаної частки коштів у разі відмови від передплачених електронних комунікаційних послуг у випадках і порядку, визначених правилами надання і отримання цих послуг та договором про надання електронних комунікаційних послуг;

11) відмову від електронних комунікаційних послуг у порядку, встановленому договором про надання електронних комунікаційних послуг;

12) відшкодування збитків, заподіяних унаслідок невиконання чи неналежного виконання постачальником електронних комунікаційних послуг обов’язків, передбачених договором про надання електронних комунікаційних послуг чи законодавством;

13) оскарження неправомірних дій постачальників електронних комунікаційних послуг шляхом звернення до суду або уповноважених державних органів;

14) відмову від оплати електронної комунікаційної послуги, яку вони не замовляли;

15) отримання інформації щодо можливості та порядку відмови від замовленої електронної комунікаційної послуги;

16) безоплатне отримання від постачальника електронних комунікаційних послуг рахунків за надані електронні комунікаційні послуги. За особистим зверненням кінцевого користувача з урахуванням технічної можливості обладнання електронної комунікаційної мережі нарахована до оплати сума за надані послуги повинна бути розшифрована тільки за той розрахунковий період, до якого кінцевий користувач має претензії, із зазначенням номера кінцевого користувача, якого викликав кінцевий користувач, виду послуги, обсягу наданих послуг, суми коштів до сплати за кожний сеанс зв’язку.

Електронні комунікаційні послуги, що надаються знеособлено (анонімно), розшифруванню не підлягають;

17) перенесення номера;

18) інші права, визначені законодавством України та договором про надання електронних комунікаційних послуг.

Якщо у Вас існують підстави вважати, що списання коштів сталося неправомірно, і ваші запити та претензії ігноруються суб’єктом господарювання, Ви маєте законне право звернутися до Держпродспоживслужби, та подати скаргу.