Відповідно до ст. 6 Закону України «Про рекламу» та ст. 32 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» мовою реклами в Україні є державна мова.
Ці вимоги поширюються на всі визначені види реклами, незалежно від способу її розміщення та змісту (внутрішню, зовнішню, рекламу на транспорті, соціальну рекламу тощо).
Усі суб’єкти господарювання, незалежно від форм власності, мають зобов’язання використовувати українську мову в рекламних матеріалах.
Мова реклами є складовою змісту реклами. Це означає, що усі тексти, слогани, описи товарів та послуг на рекламних конструкціях та вивісках, а також аудіо- та відеоматеріали повинні бути викладені українською мовою. Адреси веб-сайтів, онлайн-медіа, а також інші ідентифікатори в мережі Інтернет та адреси для електронних комунікацій можуть наводитися в рекламі літерами латинського алфавіту. За порушення вимог щодо мови реклами передбачена відповідальність у вигляді штрафу.
Незважаючи на те, що відповідна норма почала діяти з 16 січня 2020 року, порушення у сфері реклами продовжують фіксуватися. Так, за 9 місяців 2024 року заведено 36 справ з порушенням вимог частини 1 статті 6 Закону України «Про рекламу» та прийнято 36 рішень про накладання штрафних санкцій на суму 46,818 тис. грн. Серед них – розміщення рекламних носіїв з написом недержавною мовою на фасадах будівель ресторанів, магазинів, автомайстерень, салонів краси тощо.
Головне управління Держпродспоживслужби в Херсонській області нагадує суб’єктам господарювання про необхідність дотримання законодавства України під час замовлення, виготовлення та розповсюдження рекламної продукції.
Обов’язок використання української мови у рекламі є не лише законодавчим, а й культурним і стратегічним аспектом. Сприяє підтримці мовної культури, має важливе значення для розвитку суспільства та бізнесу в Україні, а також формує позитивне ставлення до української мови серед населення.
Довідково. У разі виявлення порушення законодавства в частині розміщення реклами недержавною мовою, споживачі можуть звернутися до управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області:
31.10.2024
Мовою реклами в Україні є державна мова
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про рекламу» та ст. 32 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» мовою реклами в Україні є державна мова.
Ці вимоги поширюються на всі визначені види реклами, незалежно від способу її розміщення та змісту (внутрішню, зовнішню, рекламу на транспорті, соціальну рекламу тощо).
Усі суб’єкти господарювання, незалежно від форм власності, мають зобов’язання використовувати українську мову в рекламних матеріалах.
Мова реклами є складовою змісту реклами. Це означає, що усі тексти, слогани, описи товарів та послуг на рекламних конструкціях та вивісках, а також аудіо- та відеоматеріали повинні бути викладені українською мовою. Адреси веб-сайтів, онлайн-медіа, а також інші ідентифікатори в мережі Інтернет та адреси для електронних комунікацій можуть наводитися в рекламі літерами латинського алфавіту. За порушення вимог щодо мови реклами передбачена відповідальність у вигляді штрафу.
Незважаючи на те, що відповідна норма почала діяти з 16 січня 2020 року, порушення у сфері реклами продовжують фіксуватися. Так, за 9 місяців 2024 року заведено 36 справ з порушенням вимог частини 1 статті 6 Закону України «Про рекламу» та прийнято 36 рішень про накладання штрафних санкцій на суму 46,818 тис. грн. Серед них – розміщення рекламних носіїв з написом недержавною мовою на фасадах будівель ресторанів, магазинів, автомайстерень, салонів краси тощо.
Головне управління Держпродспоживслужби в Херсонській області нагадує суб’єктам господарювання про необхідність дотримання законодавства України під час замовлення, виготовлення та розповсюдження рекламної продукції.
Обов’язок використання української мови у рекламі є не лише законодавчим, а й культурним і стратегічним аспектом. Сприяє підтримці мовної культури, має важливе значення для розвитку суспільства та бізнесу в Україні, а також формує позитивне ставлення до української мови серед населення.
Довідково. У разі виявлення порушення законодавства в частині розміщення реклами недержавною мовою, споживачі можуть звернутися до управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області: