Знай свої права: чи можна обміняти або повернути акційний товар?

Під час розпродажів чи акцій покупців часто приваблюють знижки, однак нерідко вони стикаються з написом «Акційний товар поверненню та обміну не підлягає». Важливо знати: така умова суперечить законодавству України.

Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, якщо товар не підійшов за формою, розміром, кольором, фасоном, габаритами чи з інших причин не може бути використаний за призначенням.

Що потрібно знати:

  • Обмін можливий протягом 14 днів, не враховуючи день покупки, якщо продавцем не встановлено довший строк.
  • Товар повинен мати первісний вигляд: не бути у використанні, збережені пломби, ярлики, споживчі властивості, а також чек чи інший розрахунковий документ.
  • Це правило діє і для акційних товарів, якщо знижка не пов’язана з недоліками продукції.
  • Виняток становлять лише товари належної якості, які не підлягають обміну (поверненню) згідно з переліком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 №172 (наприклад, білизна, парфумерно-косметичні вироби, ліки, продовольчі товари тощо).

Якщо продавець відмовляється задовольнити законну вимогу щодо обміну або повернення товару, звертайтеся до Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області із відповідною заявою одним із таких способів:

  • заповнити форму на офіційному вебпорталі Головного управління за посиланням https://dpss-ks.gov.ua/elektronne-zvernennya-gromadyan;
  • написати листа на електронну пошту kherson.obl@dpss-ks.gov.ua;
  • у паперовому вигляді на поштову адресу: вул. Старообрядницька, 34, м. Херсон, 73025.

.