Захист прав споживачів у сфері надання житлово-комунальних послуг: результати за 9 місяців 2025 року

За 9 місяців 2025 року на підставі обґрунтованих звернень громадян Головним управлінням Держпродспоживслужби в Херсонській області здійснено 112 позапланових перевірок суб’єктів господарювання з питань дотримання вимог законодавства про захист прав споживачів у сфері надання житлово-комунальних послуг.

Під час проведення контрольно-наглядових заходів порушення вимог чинного законодавства встановлено у 93 випадках, що становить 83% від загальної кількості здійснених перевірок.

За результатами проведених перевірок видано 48 приписів про припинення порушень прав споживачів. До порушників застосовано 50 адміністративно-господарських санкцій на загальну суму 17,00 тис. грн, а також одну адміністративну санкцію на суму 0,17 тис. грн. Усі штрафні санкції сплачено до державного бюджету у повному обсязі.

Також у травні 2025 року Верховний Суд України визнав правомірними дії Держпродспоживслужби Херсонщини, яка зобов’язала енергопостачальну та газопостачальну компанії регіону привести свої нарахування у відповідність до вимог чинного законодавства. Йшлося про нарахування за послуги, здійснені під час окупації. Це рішення стало одним із важливих кейсів року.

Нагадуємо, у разі порушення ваших прав у сфері надання житлово-комунальних послуг звертайтесь до Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області у зручний для вас спосіб:

  • заповнити форму на офіційному вебпорталі Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області за посиланням;
  • написати листа на електрону пошту: kherson.obl@dpss-ks.gov.ua (скановану копію або фотокопію звернення);
  • у паперовому вигляді на поштову адресу: вул. Старообрядницька, 34, м. Херсон, 73025;
  • на цілодобову гарячу лінію за номером телефону (044) 364-77-80 на Урядову гарячу лінію – 15-45.