Етичні засади державної служби в Україні – головна тема лекції, яка відбулась 19 вересня у Головному управлінні Держпродспоживслужби в Херсонській області в режимі онлайн. До заходу долучились працівники Головного управління.
Завідувач сектору з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління наголосив, що основним принципом діяльності працівників має бути доброчесність, тобто дії мають бути спрямовані на захист публічних інтересів та відмову від превалювання приватного інтересу під час здійснення наданих повноважень.
Зокрема, акцентовано увагу слухачів на тому, що загальні принципи, норми та вимоги до правил етичної поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави, визначені Законом України «Про запобігання корупції», а для державних службовців – ще й Законом України «Про державну службу» та Загальними правилами етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, затверджених наказом Національного агентства України з питань державної служби від 05.08.2016 № 158.
Окрім того, звернув увагу працівників Головного управління на те, що етикет службових взаємин стосується усіх – і підлеглих, і керівників. Його правила і вимоги обов’язкові, тому що сприяють створенню здорового морально-психологічного клімату і гарного настрою. Загальними етичними настановами взаємодії керівника з підлеглими є: повага до особистості підлеглого, тактовність; жорсткий самоконтроль, уважне ставлення до особистих якостей; справедливість щодо підлеглих; підтримка духу співробітництва й атмосфери довіри.
Під час виконання своїх посадових обов’язків працівники Головного управління повинні проявляти стриманість у разі критики чи образ з боку громадян, зауважувати щодо неприйнятності такої поведінки і необхідності дотримання норм ввічливого спілкування.
Згідно із Законом, особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а також посадові особи юридичних осіб публічного права повинні:
- діяти неупереджено, незважаючи на приватні інтереси, особисте ставлення до будь-яких осіб, на свої політичні погляди, ідеологічні, релігійні або інші особисті погляди чи переконання;
- сумлінно, компетентно, вчасно, результативно і відповідально виконувати службові повноваження та професійні обов’язки, рішення та доручення органів і осіб, яким вони підпорядковані, підзвітні або підконтрольні, не допускати зловживань та неефективного використання державної і комунальної власності;
- не розголошувати і не використовувати в інший спосіб конфіденційну та іншу інформацію з обмеженим доступом, що стала їм відома у зв’язку з виконанням своїх службових повноважень та професійних обов’язків, крім випадків, встановлених законом;
- незважаючи на приватні інтереси, утримуватись від виконання рішень чи доручень керівництва, якщо вони суперечать закону;
- самостійно оцінювати правомірність наданих керівництвом рішень чи доручень та можливу шкоду, що буде завдана у разі виконання таких рішень чи доручень.
У позаробочий час необхідно утримуватися від поширення інформації, зокрема розміщення коментарів на вебсайтах та у соціальних мережах, що може завдати шкоди репутації Головного управління. Працівники своєю поведінкою мають зміцнювати авторитет Головного управління, а також позитивну репутацію установи.
Варто зазначити, що за порушення правил етичної поведінки, особи, уповноважені на виконання функцій держави, можуть бути притягнуті до дисциплінарної відповідальності. Особи, уповноважені на виконання функцій держави, мають усвідомлювати, що їхню поведінку оцінюють керівники, колеги та громадськість, і прагнути того, щоб вона не давала підстав для громадського осуду.
20.09.2024
Етичні засади державної служби в Україні – головна тема лекції в Головному управлінні Держпродспоживслужби в Херсонській області
Етичні засади державної служби в Україні – головна тема лекції, яка відбулась 19 вересня у Головному управлінні Держпродспоживслужби в Херсонській області в режимі онлайн. До заходу долучились працівники Головного управління.
Завідувач сектору з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління наголосив, що основним принципом діяльності працівників має бути доброчесність, тобто дії мають бути спрямовані на захист публічних інтересів та відмову від превалювання приватного інтересу під час здійснення наданих повноважень.
Зокрема, акцентовано увагу слухачів на тому, що загальні принципи, норми та вимоги до правил етичної поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави, визначені Законом України «Про запобігання корупції», а для державних службовців – ще й Законом України «Про державну службу» та Загальними правилами етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, затверджених наказом Національного агентства України з питань державної служби від 05.08.2016 № 158.
Окрім того, звернув увагу працівників Головного управління на те, що етикет службових взаємин стосується усіх – і підлеглих, і керівників. Його правила і вимоги обов’язкові, тому що сприяють створенню здорового морально-психологічного клімату і гарного настрою. Загальними етичними настановами взаємодії керівника з підлеглими є: повага до особистості підлеглого, тактовність; жорсткий самоконтроль, уважне ставлення до особистих якостей; справедливість щодо підлеглих; підтримка духу співробітництва й атмосфери довіри.
Під час виконання своїх посадових обов’язків працівники Головного управління повинні проявляти стриманість у разі критики чи образ з боку громадян, зауважувати щодо неприйнятності такої поведінки і необхідності дотримання норм ввічливого спілкування.
Згідно із Законом, особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а також посадові особи юридичних осіб публічного права повинні:
У позаробочий час необхідно утримуватися від поширення інформації, зокрема розміщення коментарів на вебсайтах та у соціальних мережах, що може завдати шкоди репутації Головного управління. Працівники своєю поведінкою мають зміцнювати авторитет Головного управління, а також позитивну репутацію установи.
Варто зазначити, що за порушення правил етичної поведінки, особи, уповноважені на виконання функцій держави, можуть бути притягнуті до дисциплінарної відповідальності. Особи, уповноважені на виконання функцій держави, мають усвідомлювати, що їхню поведінку оцінюють керівники, колеги та громадськість, і прагнути того, щоб вона не давала підстав для громадського осуду.