З 02.10.2023 р. набрав чинності Закон України від 30.05.2023 р. № 3136-IX, який, зокрема, вніс зміни до Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 р. № 270/96-ВР (далі – Закон № 270).
Зміни, зокрема, стосуються визначення поняття «реклама», сфери застосування Закону України «Про рекламу», спільного регулювання та саморегулювання у сфері реклами, вимог до мови реклами, спонсорства, продакт-плейсменту, телепродажу, соціальної реклами, загальних та особливих вимог до реклами, механізмів контролю за її змістом та порядком розповсюдження тощо.
Деякі важливі зміни:
- змінилося визначення реклами: інформація про особу, ідею та/або товар, розповсюджена за грошову чи іншу винагороду або з метою самореклами в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена, щоб сформувати або підтримати у прямий (пряма реклама, телепродаж) або непрямий (спонсорство, розміщення товару (продакт-плейсмент) спосіб обізнаність споживачів реклами та їхній інтерес щодо таких особи, ідеї та/або товару;
- введено термін «продакт-плейсмент»: форма розповсюдження реклами, яка полягає у включенні за грошову або іншу винагороду безпосередньо товару, послуги, торговельної марки, іншого об’єкта права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність, або рекомендації щодо них до будь-якої відмінної від реклами програми аудіовізуального медіа, включаючи фільми, або користувацького контенту;
- встановлено вимоги до реклами на платформах спільного доступу до відео та платформах спільного доступу до інформації;
- встановлено вимоги до електронних комунікацій, зокрема заборонено розповсюдження реклами у формі спаму, у т. ч. здійснення масових дзвінків з використанням будь-яких технологій комунікацій без попередньої письмової згоди споживача, у т. ч. в електронній формі;
- введено додаткові обмеження та заборони стосовно реклами алкогольних напоїв, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, та реклами тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими вони випускаються;
- вдосконалено механізм контролю за порядком розповсюдження та змістом реклами.
Ці зміни націлені на створення справедливого та етичного ринку реклами в Україні, враховуючи нові реалії та технології. Вони є важливими для вступу України до ЄС.
До відома! Для цілей цього Закону реклама вважається такою, що розповсюджується та споживається на території України, за сукупності таких обставин (ч. п’ята ст. 2 Закону № 270):
1) розповсюджувачем реклами не обмежено доступ до неї з території України;
2) рекламовані товари пропонуються до продажу особам, які перебувають на території України.
При оцінці зазначених у цій частині обставин орган державної влади, на який згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, має встановити відповідність трьом або більше таким ознакам:
- зміст реклами призначений повністю або переважно для осіб, які перебувають на території України;
- реклама здійснюється державною мовою;
- продавець рекламованого товару чи рекламодавець має в Україні зареєстроване місцезнаходження, постійне або тимчасове представництво, офіс, філію, складське або торговельне приміщення;
- доступна послуга з доставки товару в Україну або по Україні, яка пропонується продавцем рекламованого товару чи рекламодавцем;
- доступна послуга з сервісного обслуговування або супутні послуги щодо рекламованого товару, які пропонуються продавцем рекламованого товару чи рекламодавцем;
- іншим ознакам, встановленим законодавством для визначення місцезнаходження отримувача електронних послуг.
При цьому, положення ч. п’ятої ст. 2 цього Закону не застосовуються до реклами, яка розповсюджується офіційними мовами ЄС юрособою, яка має місцезнаходження в одній чи кількох державах – членах ЄС.
24.10.2023
Головне управління Держпродспоживслужби в Херсонській області нагадує, що з 2 жовтня введені в дію зміни до Закону України «Про рекламу»
З 02.10.2023 р. набрав чинності Закон України від 30.05.2023 р. № 3136-IX, який, зокрема, вніс зміни до Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 р. № 270/96-ВР (далі – Закон № 270).
Зміни, зокрема, стосуються визначення поняття «реклама», сфери застосування Закону України «Про рекламу», спільного регулювання та саморегулювання у сфері реклами, вимог до мови реклами, спонсорства, продакт-плейсменту, телепродажу, соціальної реклами, загальних та особливих вимог до реклами, механізмів контролю за її змістом та порядком розповсюдження тощо.
Деякі важливі зміни:
Ці зміни націлені на створення справедливого та етичного ринку реклами в Україні, враховуючи нові реалії та технології. Вони є важливими для вступу України до ЄС.
До відома! Для цілей цього Закону реклама вважається такою, що розповсюджується та споживається на території України, за сукупності таких обставин (ч. п’ята ст. 2 Закону № 270):
1) розповсюджувачем реклами не обмежено доступ до неї з території України;
2) рекламовані товари пропонуються до продажу особам, які перебувають на території України.
При оцінці зазначених у цій частині обставин орган державної влади, на який згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, має встановити відповідність трьом або більше таким ознакам:
При цьому, положення ч. п’ятої ст. 2 цього Закону не застосовуються до реклами, яка розповсюджується офіційними мовами ЄС юрособою, яка має місцезнаходження в одній чи кількох державах – членах ЄС.