Споживач має право на інформацію про продукцію

Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Продавець(виробник) має забезпечити надання інформації в такому обсязі, щоб у покупця склалось чітке уявлення про властивості товару, правила користування, збереження його тощо. Інформація споживачеві повинна надаватися згідно із законодавством про мови.

Спеціалістами Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області на де окупованих територіях Херсонської області проводиться роз’яснювальна робота серед суб’єктів господарювання щодо дотримання ними норм законодавства про захист прав споживачів. В ході проведеної роботи виявляються факти реалізації продукції невідомого походження на якій відсутня інформація державною мовою, а лише тільки іноземною (російською) також відсутні дозвільні документи та сертифікати на продукцію, що порушує право споживача на отримання своєчасної та достовірної інформації про продукт.

Для уникнення споживання неякісної продукції Головне управління Держпродспоживслужби в Херсонській області звертає увагу споживачів на придбання продукції на яку наявна вся необхідна інформація на державній мові а саме:

  • назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;
  • дані про основні властивості продукції, номінальну кількість (масу, об’єм тощо), умови використання;
  • відомості про вміст шкідливих для здоров’я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;
  • позначку про наявність у її складі генетично модифікова­них компонентів;
  • дані про ціну;
  • дату виготовлення;
  • відомості про умови зберігання;
  • гарантійні зобов’язання виробника (виконавця);
  • правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;
  • строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
  • найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.

Обов’язок продавця (виконавця) надати інформацію про товари (послуги) є не тільки гарантією права споживача на інформацію, але і дає йому можливість реалізувати своє право на належну якість товару (послуги). На основі отриманої інформації споживач може вибрати саме той товар (послугу) і такої якості, яка йому дійсно потрібна.