Роз’яснення щодо ситуації навколо магазину «Міда» ФОП Кураян К.І.

Відповідно до Секторального плану державного ринкового нагляду на 2018 рік, затвердженого Головою Держпродспоживслужби від 27 листопада 2017 року, Плану здійснення діяльності з ринкового нагляду на ІІІ квартал 2018 року, затвердженого начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області від 15 червня 2018 року, 17.07.2018 року спеціалістами відділу ринкового нагляду Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області Куриленко Н. та Сігарьовим К. було проведено планову перевірку характеристик продукції в магазині «Міда» ФОП Кураян К.І. за адресою: м. Херсон, вул. 49 Херсонської Гвардійської Дивізії, 4 А. Перевірка характеристик продукції проводилася із засобами відеофіксації у присутності ФОП Кураян С.П.

Згідно з Планом здійснення діяльності з ринкового нагляду на ІІІ квартал 2018 року предметом перевірки були дитячий одяг та дитяче взуття.

На підставі ст. 13 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 5.04.2007 р. № 877-V, ст. 27 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» від 2.12.2010 р. № 2735-VI, 17.07.2018 р. під час здійснення планової перевірки характеристик продукції, на підставі рішення про відбір зразків продукції від 17.07.2018 р. № 08, спеціалісти Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області здійснили відбір зразків продукції (2 пари дитячого взуття) з метою визначення їх показників безпечності та відправили до ДП «Укрметртестстандарт» у м. Києві для подальшої експертизи.

За результатами лабораторних досліджень виявлено, що деякі зразки не відповідають вимогам нормативних документів, про що Головне управління Держпродспоживслужби в Херсонській області письмово поінформувало ФОП Кураян Карину Ігорівну.

Згідно з протоколом випробувань ДП «Укрметртестстандарт» від 13.08.2018 року №1661/00643-ЛВ/18 туфлі домашні малодитячі, торгової марки «Берегиня», арт. 8В55ч75, модель 0115, дата виготовлення червень 2018 року, не відповідають вимогам ДСТУ 3164-95 за показником «Лінійні розміримм» – за маркуванням 145 мм (згідно з результатами випробувань ліва н/п – 155 мм, права н/п – 155 мм.).

На підставі протоку випробувань ДП «Укрметртестстандарт» від 13.08.2018 №1662/00644-ЛВ/18 домашнє взуття, арт. 71553-ТС, торгової марки «HOME STORI» не відповідає вимогам:

-ДСТУ 3164-95 за показниками «Лінійні розміримм» – за маркуванням 34/35 розмір (за результатами випробувань ліва н/п – 220 мм, права н/п – 220 мм, при нормі – 215 мм (для 34 розміру), 225 мм (для 35 розміру);

ГОСТу 9134-78 за показником «Міцність кріплення деталей низу взуття, Н/см.», норма – не менше 100 (за результатами випробувань – ліва н/п – 44, права н/п – 45);

ГОСТу 9290-76 за показником «Міцність ниткових кріплень деталей заготовок верху взуття, Н/см.», норма – не менше 90 (результати випробувань: ліва н/п – 60, права н/п – 53);

ДСТУ 4142:2002 по маркуванню.

Відповідно до «Порядку відшкодування суб’єктом господарювання вартості відібраних зразків нехарчової продукції та проведення їх експертизи (випробування)», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2011 року № 921, Головне управління Держпродспоживслужби в Херсонській області надало ФОП Кураян К.І. дані бухгалтерського обліку щодо витрат, пов’язаних з проведенням експертиз для відшкодування у сумі 11425,22 грн.

Згідно з законодавством суб’єкт господарювання повинен в тижневий строк з моменту надходження зазначених документів відшкодувати органу державного ринкового нагляду вартість відібраних зразків та витрати, пов’язаних з проведенням експертизи, шляхом перерахування коштів до державного бюджету.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 31.10.2007 р. № 1280: «відібрані зразки продукції повинні бути укомплектовані, упаковані та опломбовані (опечатані) посадовими особами органу ринкового нагляду і зберігатися та транспортуватися в умовах, що забезпечують незмінність параметрів, за якими буде проводитися експертиза таких зразків».

Для проведення транспортування в означених умовах, що забезпечують незмінність параметрів, за якими буде проводитися експертиза таких зразків, на засіданні тендерного комітету Головного управління були розглянуті пропозиції по наданню вказаних послуг. За результатами їх роботи обрано економічно вигідну пропозицію та рекомендовано укласти договір з ФОП Присяжний А.В. про надання послуг з транспортування за договірною ціною.

За результатами виконаних робіт, суб’єкт господарювання, який здійснював послуги з транспортування, надає відповідну розшифровку договірної ціни однієї послуги.

При її розрахунку враховуються наступні показники: початок роботи автомобіля; закінчення роботи автомобіля; час у роботі; час у простої; загальний кілометраж.

Слід зазначити, що при врученні документів ФОП Кураян К.І. щодо витрат, пов’язаних з проведенням експертиз та відшкодування коштів, Головним управлінням Держпродспоживслужби в Херсонській області суб’єкту господарювання було надано професійну оцінку складеній ситуації, роз’яснено його права та обов’язки відповідно до чинного законодавства України та надано допомогу у написанні заяви на отримання більш детальної інформації.