Не обслуговуєш українською? Порушуєш права споживача

У херсонських ЗМІ з’явилась інформація, що в міжнародному аеропорту «Херсон» громадянина відмовились обслуговувати українською мовою, навіть після зауваження.

Інформація споживачеві, відповідно до законодавства, повинна надаватися державною мовою. У статті 10 Конституції України проголошено, що державною мовою в Україні є українська. Ця норма закріплена у статті 15 Закону «Про захист прав споживачів» і її неухильно повинні дотримуватися всі, хто обслуговує споживачів у всіх сферах життя на всій території України: у ресторанах, вокзалах, банках, магазинах, при замовленні через Інтернет товарів, послуг, путівок, при укладанні договорів у сфері туризму тощо.

З початку 2020 року на Херсонщині за обслуговування та надання інформації про продукцію іноземною мовою (тобто не українською) притягнули до відповідальності 5 суб’єктів господарювання на загальну суму 935 грн.

Цього тижня фахівцями Управління захисту споживачів ГУДПСС заплановано 19 перевірок за подібними фактами.

– Підставою для перевірки є заява від споживача. Станом на 11 годину 14 липня заява від громадянина, якого відмовились обслуговувати українською в аеропорту «Херсон», не надходила. Тож, якщо вам відмовили в обслуговуванні чи наданні інформації про товар державною мовою, ви можете звертатись до Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області: м. Херсон, вул. Старообрядницька (Комсомольська), 34, тел. (0552) 26-36-06, 0913319890. – зазначає заступник начальника управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби у Херсонській області Олександр Мандра.