Повернення і обмін ювелірних прикрас продавцю, що важливо пам’ятати

Купівля ювелірного виробу – подія не тільки приємна, але і вельми витратна. Але, на превеликий жаль, навіть дорогі вироби не завжди бувають належної якості.
Згідно законодавства України, ювелірні вироби належної якості, зазначені в переліку непродовольчих товарів, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року №172, не підлягають поверненню та обміну.
Ювелірні вироби належної якості повернути в магазин не можна, якщо тільки продавець не піде вам назустріч. При цьому ви не маєте законних підстав вимагати повернення своїх грошей. Інша справа, коли у якісного на перший погляд виробу в процесі повсякденного використання виявляється прихований дефект, наприклад випадання і втрата дорогоцінного каменю або частини золотої прикраси.
Відповідно до вимог ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів», можна вимагати заміни виробу на аналогічний належної якості, відповідного зменшення ціни, безоплатного усунення недоліків або відшкодування витрат на їх усунення, але лише в тому випадку, якщо буде доведено, що недолік виробничого характеру. Тобто якщо людина нешанобливо користувалася виробом або за необережністю дитина пошкодила виріб, то закон захистить скоріше права продавця.
При виявленні дефекту слід звернути увагу на гарантійний строк: протягом його при виявленні недоліку споживач може пред’явити претензії продавцю. Споживач має довести, що йому продали товар неякісний. Встановити це можливо шляхом проведення експертизи за письмовою заявою споживача до суб’єкта господарювання, у якого придбавався даний виріб. Суб’єкт господарювання має організувати проведення експертизи протягом 3-х днів з дня отримання заяви від споживача. Оплата за експертизу належить суб’єкту господарювання, але якщо експертиза доведе вину споживача, а не виробничий недолік, то споживач повертає кошти за експертизу суб’єкту господарювання.
Якщо продавець піде Вам на назустріч і проведе обмін ювелірної прикраси належної якості, що не підійшла Вам за розміром або будь-яким іншим зовнішніми характеристиками, Вам необхідно переконатися в тому, що:
– прикраса опломбована і не має ознак носіння (подряпин, слідів попадання рідини на виріб);
– у наявності бирка і атестат на закріплені у виробі дорогоцінні камені (якщо такі є);
– присутні всі документи на товар (квитанція, або товарний чек), заводське маркування, упаковка.
Якщо гарантійний строк не встановлений, а на товарі вказаний строк служби товару, і в цей період виявився дефект, виробник також повинен безкоштовно його усунути. Строк служби ювелірних виробів в багатьох випадках не вказується виробниками, в таких випадках він має не перевищувати 10 років.
Отже, відповідаючи на питання, чи можливе повернення ювелірного виробу в магазин, ми відповідаємо «так», проте з поправкою на те, що прикраса буде прийнято лише при наявності будь-якого виробничого дефекту.
Бережіть свої улюблені коштовності і пам’ятайте про свої права.