Рекламу алкогольних виробів регулює частина 2 статті 22 Закону України «Про рекламу». Зокрема, каже таке:
«Реклама алкогольних напоїв, реклама знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, забороняється:
– на радіо та телебаченні з 6 до 23 години;
– на перших і останніх сторінках газет, на обкладинках журналів та інших видань, в усіх виданнях для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих видань;
– в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань);
– засобами внутрішньої реклами;
– за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів алкогольних напоїв);
– на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів загального користування та метрополітену;
– засобами зовнішньої реклами;
Реклама алкогольних напоїв, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої:
– забороняється з використанням осіб віком до 18 років як фотомоделей;
– не повинна містити зображення процесу споживання алкогольних напоїв;
– не може розташовуватися ближче ніж за 300 метрів прямої видимості від території дитячих дошкільних закладів, середніх загальноосвітніх шкіл та інших навчальних закладів, в яких навчаються діти віком до 18 років;
– не може формувати думку, що вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху в спортивній, соціальній, сексуальній або інших сферах життя;
– не повинна створювати враження, що вживання алкогольних напоїв сприятиме розв’язанню особистих проблем;
– не може формувати думку, що алкоголь має лікувальні якості, або що вони є стимулюючими чи заспокійливими засобами;
– не повинна заохочувати до вживання алкогольних напоїв або негативно розцінювати факт утримування від алкогольних напоїв».
Відповідальність за порушення законодавства про рекламу
Відповідно до п.1. ст. 27 Закону України «Про рекламу» передбачена дисциплінарна, цивільно-правова, адміністративна та кримінальна відповідальність за порушення законодавства про рекламу.
Відповідно до п.2 ст.27 Закону України «Про рекламу» Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладає штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України у розмірі п’ятикратної вартості розповсюдженої реклами.
За неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами, та/або вартості розповсюдження реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі неможливості встановлення вартості реклами – накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
12.02.2018
Реклама і алкогольні напої
Рекламу алкогольних виробів регулює частина 2 статті 22 Закону України «Про рекламу». Зокрема, каже таке:
«Реклама алкогольних напоїв, реклама знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, забороняється:
– на радіо та телебаченні з 6 до 23 години;
– на перших і останніх сторінках газет, на обкладинках журналів та інших видань, в усіх виданнях для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих видань;
– в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань);
– засобами внутрішньої реклами;
– за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів алкогольних напоїв);
– на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів загального користування та метрополітену;
– засобами зовнішньої реклами;
Реклама алкогольних напоїв, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої:
– забороняється з використанням осіб віком до 18 років як фотомоделей;
– не повинна містити зображення процесу споживання алкогольних напоїв;
– не може розташовуватися ближче ніж за 300 метрів прямої видимості від території дитячих дошкільних закладів, середніх загальноосвітніх шкіл та інших навчальних закладів, в яких навчаються діти віком до 18 років;
– не може формувати думку, що вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху в спортивній, соціальній, сексуальній або інших сферах життя;
– не повинна створювати враження, що вживання алкогольних напоїв сприятиме розв’язанню особистих проблем;
– не може формувати думку, що алкоголь має лікувальні якості, або що вони є стимулюючими чи заспокійливими засобами;
– не повинна заохочувати до вживання алкогольних напоїв або негативно розцінювати факт утримування від алкогольних напоїв».
Відповідальність за порушення законодавства про рекламу
Відповідно до п.1. ст. 27 Закону України «Про рекламу» передбачена дисциплінарна, цивільно-правова, адміністративна та кримінальна відповідальність за порушення законодавства про рекламу.
Відповідно до п.2 ст.27 Закону України «Про рекламу» Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладає штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України у розмірі п’ятикратної вартості розповсюдженої реклами.
За неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами, та/або вартості розповсюдження реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі неможливості встановлення вартості реклами – накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.