Начальником Бериславського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області проведено робочу зустріч із керівником агропродовольчого ринку смт.Велика Олександрівка, щодо вирішення питання функціонування ринку та дотримання вимог санітарних заходів.
В ході зустрічі акцентовано увагу на необхідності роботи державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи, з метою безпечності харчових продуктів, які реалізуються на ринку. Відповідно до статті 36 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» №771/97 ВР від 23.12.2023 – обіг харчових продуктів на агропродовольчих ринках: цілі туші або частини туш парнокопитних та інших копитних тварин, туші свійської птиці, кроликів та малих диких тварин, риба, мед, яйця, молоко необроблене, сир домашнього виробництва і продукти рослинного походження можуть продаватися на агропродовольчих ринках за умови підтвердження їхньої придатності за результатами випробувань (досліджень) лабораторії, яка знаходиться на агропродовольчому ринку, державним інспектором, який знаходиться на цьому ж ринку.
Також, проведено зустріч із операторами ринку, діяльність яких пов’язана із роздрібною торгівлею харчовими продуктами та проведено роз’яснювальну роботу щодо дотримання вимог ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Наголошено на тому, що до обов’язків операторів ринку належить:
– забезпечувати дотримання вимог цього Закону щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу;
– розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках;
– реєструвати потужності у випадках, передбачених цим Законом;
– забезпечувати виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів щодо окремих показників якості;
– забезпечувати простежуваність.
Відповідно до статті 37 цього Закону: сировина тваринного походження, свинина, яловичина боєнська, риба морська заморожена супроводжуються ТТН. Реалізація проводиться при належних температурних режимах (охолоджена сировина 0+40С, заморожена – 180 С ). Обіг харчових продуктів на потужностях, що не відповідають вимогам санітарних заходів; продаж харчових продуктів власного домашнього виробництва не на агропродовольчих ринках; обіг не перероблених туш парнокопитних та/або однокопитних тварин, на яких безпосередньо або на упаковці відсутня позначка придатності; обіг харчових продуктів, вироблених на потужностях, щодо яких не отримано експлуатаційного дозволу, або дія якого тимчасово припинена, обіг не перероблених харчових продуктів із свинини для споживання людиною без відповідних ветеринарних документів.
Операторам ринку забороняється здійснювати обіг харчових продуктів, отриманих з потужностей, що не пройшли державної реєстрації або не отримали експлуатаційного дозволу відповідно до чинного законодавства.
А також, наголошено про відповідальність відповідно ст..65 ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин».
29.09.2023
Робоча зустріч з керівником агропродовольчого ринку смт.Велика Олександрівка
Начальником Бериславського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області проведено робочу зустріч із керівником агропродовольчого ринку смт.Велика Олександрівка, щодо вирішення питання функціонування ринку та дотримання вимог санітарних заходів.
В ході зустрічі акцентовано увагу на необхідності роботи державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи, з метою безпечності харчових продуктів, які реалізуються на ринку. Відповідно до статті 36 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» №771/97 ВР від 23.12.2023 – обіг харчових продуктів на агропродовольчих ринках: цілі туші або частини туш парнокопитних та інших копитних тварин, туші свійської птиці, кроликів та малих диких тварин, риба, мед, яйця, молоко необроблене, сир домашнього виробництва і продукти рослинного походження можуть продаватися на агропродовольчих ринках за умови підтвердження їхньої придатності за результатами випробувань (досліджень) лабораторії, яка знаходиться на агропродовольчому ринку, державним інспектором, який знаходиться на цьому ж ринку.
Також, проведено зустріч із операторами ринку, діяльність яких пов’язана із роздрібною торгівлею харчовими продуктами та проведено роз’яснювальну роботу щодо дотримання вимог ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Наголошено на тому, що до обов’язків операторів ринку належить:
– забезпечувати дотримання вимог цього Закону щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу;
– розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках;
– реєструвати потужності у випадках, передбачених цим Законом;
– забезпечувати виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів щодо окремих показників якості;
– забезпечувати простежуваність.
Відповідно до статті 37 цього Закону: сировина тваринного походження, свинина, яловичина боєнська, риба морська заморожена супроводжуються ТТН. Реалізація проводиться при належних температурних режимах (охолоджена сировина 0+40С, заморожена – 180 С ). Обіг харчових продуктів на потужностях, що не відповідають вимогам санітарних заходів; продаж харчових продуктів власного домашнього виробництва не на агропродовольчих ринках; обіг не перероблених туш парнокопитних та/або однокопитних тварин, на яких безпосередньо або на упаковці відсутня позначка придатності; обіг харчових продуктів, вироблених на потужностях, щодо яких не отримано експлуатаційного дозволу, або дія якого тимчасово припинена, обіг не перероблених харчових продуктів із свинини для споживання людиною без відповідних ветеринарних документів.
Операторам ринку забороняється здійснювати обіг харчових продуктів, отриманих з потужностей, що не пройшли державної реєстрації або не отримали експлуатаційного дозволу відповідно до чинного законодавства.
А також, наголошено про відповідальність відповідно ст..65 ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин».