Нагадаємо, що 25 квітня 2019 року було ухвалено законопроект «Про забезпечення функціонування української мови як державної».
А з 16 січня 2021 року набули чинності окремі норми закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Статтею 30 Закону про мову визначено, що мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова.
Підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи – підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів (крім випадків, встановлених частиною третьою цієї статті), здійснюють обслуговування та надають інформацію про товари (послуги), у тому числі через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою. Інформація державною мовою може дублюватися іншими мовами.
На прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін.
Суб’єкт електронної комерції, зареєстрований в Україні, під час своєї діяльності та в разі поширення комерційного електронного повідомлення зобов’язаний забезпечити надання всієї інформації, визначеної Законом України “Про електронну комерцію”, в тому числі щодо предмета електронного договору, державною мовою.
Виробники (виконавці, продавці) в Україні всіх форм власності надають споживачам інформацію про вироби (товари), роботи чи послуги державною мовою. Така інформація може дублюватися будь-якою іншою мовою.
В інформації про вироби (товари), роботи чи послуги, наданій державною мовою, допускається використання слів, скорочень, абревіатур та позначень англійською мовою та/або з використанням літер латинського та/або грецького алфавітів.
У разі якщо крім державної інформація про товари та послуги надається також іншими мовами, обсяг інформації про товари та послуги державною мовою не може бути меншими за обов’язковий обсяг інформації згідно з вимогами, встановленими Законом України “Про захист прав споживачів”.
Відповідно до Закону державна мова має використовуватися в освітній та медичній сферах, у трудових відносинах, у сферах науки та культури та у сфері обслуговуванні споживачів, а також під час публічних заходів, у рекламі та інших сферах. Дія цього Закону не поширюється на сферу приватного спілкування та здійснення релігійних обрядів.
Споживачі, яким відмовили в обслуговуванні українською, можуть звернутися зі скаргою до Уповноваженого із захисту державної мови.
Ознайомитися із пам’яткою «Як діяти у разі порушення вашого права на обслуговування українською» можна на офіційному веб-порталі Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області у розділі «Захист прав споживачів», рубрика «Пам’ятка для споживача» за посиланням: https://is.gd/9qTZdq.
Розмовляй українською – наближай перемогу!
13.06.2023
Держпродспоживслужба Херсонщини звертає увагу суб’єктів господарювання, що мовою обслуговування споживачів є державна мова
Нагадаємо, що 25 квітня 2019 року було ухвалено законопроект «Про забезпечення функціонування української мови як державної».
А з 16 січня 2021 року набули чинності окремі норми закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Статтею 30 Закону про мову визначено, що мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова.
Підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи – підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів (крім випадків, встановлених частиною третьою цієї статті), здійснюють обслуговування та надають інформацію про товари (послуги), у тому числі через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою. Інформація державною мовою може дублюватися іншими мовами.
На прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін.
Суб’єкт електронної комерції, зареєстрований в Україні, під час своєї діяльності та в разі поширення комерційного електронного повідомлення зобов’язаний забезпечити надання всієї інформації, визначеної Законом України “Про електронну комерцію”, в тому числі щодо предмета електронного договору, державною мовою.
Виробники (виконавці, продавці) в Україні всіх форм власності надають споживачам інформацію про вироби (товари), роботи чи послуги державною мовою. Така інформація може дублюватися будь-якою іншою мовою.
В інформації про вироби (товари), роботи чи послуги, наданій державною мовою, допускається використання слів, скорочень, абревіатур та позначень англійською мовою та/або з використанням літер латинського та/або грецького алфавітів.
У разі якщо крім державної інформація про товари та послуги надається також іншими мовами, обсяг інформації про товари та послуги державною мовою не може бути меншими за обов’язковий обсяг інформації згідно з вимогами, встановленими Законом України “Про захист прав споживачів”.
Відповідно до Закону державна мова має використовуватися в освітній та медичній сферах, у трудових відносинах, у сферах науки та культури та у сфері обслуговуванні споживачів, а також під час публічних заходів, у рекламі та інших сферах. Дія цього Закону не поширюється на сферу приватного спілкування та здійснення релігійних обрядів.
Споживачі, яким відмовили в обслуговуванні українською, можуть звернутися зі скаргою до Уповноваженого із захисту державної мови.
Ознайомитися із пам’яткою «Як діяти у разі порушення вашого права на обслуговування українською» можна на офіційному веб-порталі Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області у розділі «Захист прав споживачів», рубрика «Пам’ятка для споживача» за посиланням: https://is.gd/9qTZdq.
Розмовляй українською – наближай перемогу!