Суб’єкти господарювання, які здійснюють торговельну діяльність, повинні надати покупцям повну інформацію як про товари, що продаються ними, так і про себе. Споживачі мають знати про якість і асортимент товарів. Цю та іншу інформацію вони можуть отримати з “Куточка покупця”.
Однією з вимог, які встановлені Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів (затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006р. №833), є обов’язкова наявність у магазині (торговому залі) на видному та доступному місці куточка покупця.
“Куточок покупця” – інформаційний стенд, на якому розміщується необхідна інформація для інформування та захисту інтересів споживачів. Він повинен містити інформацію про найменування власника або уповноваженого ним органу, адреси та номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів, а також розміщення ліцензій відповідно до встановлених законодавством вимог тощо.
Також, для зручності, в куточку споживача можна розмістити на ступні документи:
– постанова КМУ № 833 від 15.06.2006р. «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів»;
– Закон України «Про захист прав споживачів» (можна не весь текст, а лише витяги, які стосуються прав споживачів у сфері діяльності суб’єкта господарювання – при продажу товарів, наданні послуг).
Решта документів залежить від виду діяльності – надання послуг чи торгівля, роздрібна, комісійна, або на ринках, а також від спеціалізації магазину: правила продажу видів товарів, які є в асортименті; при торгівлі продтоварами додаються санітарні норми.
Відсутність куточка покупця (споживача) вважається порушенням правил торгівлі та надання послуг, за це передбачено адміністративний штраф від 17 до 170 гривень (ст. 155 КпАП). Якщо повторно протягом року виявлять це саме порушення – від 85 до 459 гривень.
26.07.2021
Куточок споживача – демонстрація легальної діяльності суб’єкта господарювання
Суб’єкти господарювання, які здійснюють торговельну діяльність, повинні надати покупцям повну інформацію як про товари, що продаються ними, так і про себе. Споживачі мають знати про якість і асортимент товарів. Цю та іншу інформацію вони можуть отримати з “Куточка покупця”.
Однією з вимог, які встановлені Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів (затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006р. №833), є обов’язкова наявність у магазині (торговому залі) на видному та доступному місці куточка покупця.
“Куточок покупця” – інформаційний стенд, на якому розміщується необхідна інформація для інформування та захисту інтересів споживачів. Він повинен містити інформацію про найменування власника або уповноваженого ним органу, адреси та номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів, а також розміщення ліцензій відповідно до встановлених законодавством вимог тощо.
Також, для зручності, в куточку споживача можна розмістити на ступні документи:
– постанова КМУ № 833 від 15.06.2006р. «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів»;
– Закон України «Про захист прав споживачів» (можна не весь текст, а лише витяги, які стосуються прав споживачів у сфері діяльності суб’єкта господарювання – при продажу товарів, наданні послуг).
Решта документів залежить від виду діяльності – надання послуг чи торгівля, роздрібна, комісійна, або на ринках, а також від спеціалізації магазину: правила продажу видів товарів, які є в асортименті; при торгівлі продтоварами додаються санітарні норми.
Відсутність куточка покупця (споживача) вважається порушенням правил торгівлі та надання послуг, за це передбачено адміністративний штраф від 17 до 170 гривень (ст. 155 КпАП). Якщо повторно протягом року виявлять це саме порушення – від 85 до 459 гривень.