За зверненням голови первинної ветеранської організації державних службовців Васютіної Валентини Миколаївни щодо проведення роз’яснювальної роботи по захисту прав споживачів, начальником Нововоронцовського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області 13 грудня 2019 року проведено робочу зустріч з представниками ветеранської організації державних службовців Нововоронцовського району та проведено роз’яснювальну роботу щодо захисту прав споживачів.
В ході зустрічі розглянуто питання щодо невидачі розрахункового документа при здійсненні купівлі- продажу товару, послуги, невідповідності ціни на ціннику з ціною при покупці товару та інші.
Невидача чеку при продажі різноманітних товарів – це одна із найбільш розповсюджених проблем, з якою стикаються безліч споживачів у нашій країні, при чому незважаючи на те, що більшість магазинів і підприємств вже давно застосовують контрольно-касову техніку у своїй діяльності. У відповідності до законодавства України, при здійсненні продажу товару, продавець забов’язаний видати товарний чи фіскальний чек, що є підтвердженням факту здійснення покупки.
Товарний чек (касовий чек або розрахункова квитанція) – це розрахунковий документ надрукований на контрольно-касовому апараті або заповнений вручну.
Фіскальний чек – це фіскальний документ встановленої форми, який друкується реєстратором-розрахункових операцій із занесенням інформації про обсяг виконаних розрахункових операцій до фіскальної пам’яті та електронною передачею даних до фіскальних органів. Тому фіскальний чек є найбільш надійним розрахунковим документом.
Що робити споживачу, якщо ціни на ціннику і в чекові не співпадають? Частиною 1 статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено право споживача на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).
Інформація про продукцію, в тому числі, повинна містити дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції. Частина 3 цієї ж статті встановлює вимоги до цінника. Так, продавець (виконавець), який реалізує продукцію, повинен обов’язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції.
На жаль, дуже часто трапляється ситуація, коли споживач бачить одну ціну на ціннику певного товару і, власне, розраховує сплатити саме таку ціну, однак під час розрахунку на касі виявляється, що ціна на вибраний товар є іншою, як правило, більшою. Без сумнівів, у такому випадку порушені права споживача.
Також слід пам’ятати, що відповідно до частини 8 статті 18 Закону України «Про захист прав споживачів» нечіткі або двозначні положення договорів із споживачами тлумачаться на користь споживача.
Отже, при виникненні відповідних непорозумінь при розрахунку за товар насамперед слід звернутися до адміністрації магазину з вимогою повернення різниці між ціною на ціннику та ціною, зазначеною у чеку. Відмова продати вам товар за такою ціною є знову ж таки порушенням прав споживача.
Також не зайвим буде одразу ж зібрати докази порушення ваших прав: сфотографувати цінник і, звичайно ж, зберегти чек.
В ході зустрічі наголошено про те, що споживач може звернутися із відповідною заявою про порушення свої прав за адресою – Херсонська область, смт.Нововоронцовка, вул. Щаслива,31 де розміщений контактний центр по роботі із зверненнями громадян з питань захисту споживачів у сфері безпечності харчових продуктів, ветеринарної медицини, щодо порушень у сфері ціноутворення та інших.
17.12.2019
Робоча зустріч з представниками ветеранської організації державних службовців Нововоронцовського району та проведення роз’яснювальної роботи щодо захисту прав споживачів
За зверненням голови первинної ветеранської організації державних службовців Васютіної Валентини Миколаївни щодо проведення роз’яснювальної роботи по захисту прав споживачів, начальником Нововоронцовського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області 13 грудня 2019 року проведено робочу зустріч з представниками ветеранської організації державних службовців Нововоронцовського району та проведено роз’яснювальну роботу щодо захисту прав споживачів.
В ході зустрічі розглянуто питання щодо невидачі розрахункового документа при здійсненні купівлі- продажу товару, послуги, невідповідності ціни на ціннику з ціною при покупці товару та інші.
Невидача чеку при продажі різноманітних товарів – це одна із найбільш розповсюджених проблем, з якою стикаються безліч споживачів у нашій країні, при чому незважаючи на те, що більшість магазинів і підприємств вже давно застосовують контрольно-касову техніку у своїй діяльності. У відповідності до законодавства України, при здійсненні продажу товару, продавець забов’язаний видати товарний чи фіскальний чек, що є підтвердженням факту здійснення покупки.
Товарний чек (касовий чек або розрахункова квитанція) – це розрахунковий документ надрукований на контрольно-касовому апараті або заповнений вручну.
Фіскальний чек – це фіскальний документ встановленої форми, який друкується реєстратором-розрахункових операцій із занесенням інформації про обсяг виконаних розрахункових операцій до фіскальної пам’яті та електронною передачею даних до фіскальних органів. Тому фіскальний чек є найбільш надійним розрахунковим документом.
Що робити споживачу, якщо ціни на ціннику і в чекові не співпадають? Частиною 1 статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено право споживача на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).
Інформація про продукцію, в тому числі, повинна містити дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції. Частина 3 цієї ж статті встановлює вимоги до цінника. Так, продавець (виконавець), який реалізує продукцію, повинен обов’язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції.
На жаль, дуже часто трапляється ситуація, коли споживач бачить одну ціну на ціннику певного товару і, власне, розраховує сплатити саме таку ціну, однак під час розрахунку на касі виявляється, що ціна на вибраний товар є іншою, як правило, більшою. Без сумнівів, у такому випадку порушені права споживача.
Також слід пам’ятати, що відповідно до частини 8 статті 18 Закону України «Про захист прав споживачів» нечіткі або двозначні положення договорів із споживачами тлумачаться на користь споживача.
Отже, при виникненні відповідних непорозумінь при розрахунку за товар насамперед слід звернутися до адміністрації магазину з вимогою повернення різниці між ціною на ціннику та ціною, зазначеною у чеку. Відмова продати вам товар за такою ціною є знову ж таки порушенням прав споживача.
Також не зайвим буде одразу ж зібрати докази порушення ваших прав: сфотографувати цінник і, звичайно ж, зберегти чек.
В ході зустрічі наголошено про те, що споживач може звернутися із відповідною заявою про порушення свої прав за адресою – Херсонська область, смт.Нововоронцовка, вул. Щаслива,31 де розміщений контактний центр по роботі із зверненнями громадян з питань захисту споживачів у сфері безпечності харчових продуктів, ветеринарної медицини, щодо порушень у сфері ціноутворення та інших.