9 жовтня 2019 року в Головному управлінні Держпродспоживслужби в Херсонській області відбулося засідання круглого столу з обговорення новацій у харчовому законодавстві України, які набрали чинності останнім часом та вимог законодавства щодо захисту прав споживачів. Захід ініційовано спільно Херсонським міським управлінням та Управлінням захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області.

Участь у круглому столі взяли представники супермаркетів міста, що реалізують харчові продукти та підприємств, які здійснюють переробку м’ясної, рибної продукції, виготовлення напівфабрикатів тваринного походження.

Учасники круглого столу розглянули окремі положення Закону України “Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин”, Закону України “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів”, Закону України “Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів” та вимоги, які висуває законодавець до операторів ринку харчової продукції. Значної уваги було приділено розробленню та впровадженню Системи якості управління безпечністю харчових продуктів НАССР на даних підприємствах.

У сфері захисту прав були дані детальні роз’яснення стосовно права споживача на отримання необхідної, доступної, достовірної і своєчасної інформації про продукцію на державній мові, наявності в кожному магазині Куточка споживача з усім необхідним інформаційним наповненням, також державною мовою та вимоги до засобів вимірювальної техніки, вчасної повірки вагів тощо, які використовують в торговельних мережах. Водночас, було зазначено, що, на вимогу споживача, відповідальний працівник суб’єкта господарювання повинен надати йому Закон України “Про захист прав споживачів”, правила продажу окремих видів товарів відповідно до спеціалізації суб’єкта господарювання (п.10 Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 року № 833), а також “Правила роздрібної торгівлі продовольчими товарами”, затверджених Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 11.07.2003 року № 185.
Серед іншого, учасників ознайомили з порядком здійснення на підприємствах заходів планового і позапланового контролю. Підсумовуючи обговорення, фахівці Держпродспоживслужби наголосили на особистій відповідальності суб’єктів господарювання за порушення вимог законодавства усфері харчових продуктів та захисту прав споживачів.
Обговорення пройшло в конструктивному діалозі. Усі присутні отримали кваліфіковані відповіді на поставлені питання.
10.10.2019
Круглий стіл з обговорення новацій у харчовому законодавстві та захисту прав споживачів на підприємствах торговельної мережі міста Херсона
9 жовтня 2019 року в Головному управлінні Держпродспоживслужби в Херсонській області відбулося засідання круглого столу з обговорення новацій у харчовому законодавстві України, які набрали чинності останнім часом та вимог законодавства щодо захисту прав споживачів. Захід ініційовано спільно Херсонським міським управлінням та Управлінням захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області.
Участь у круглому столі взяли представники супермаркетів міста, що реалізують харчові продукти та підприємств, які здійснюють переробку м’ясної, рибної продукції, виготовлення напівфабрикатів тваринного походження.
Учасники круглого столу розглянули окремі положення Закону України “Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин”, Закону України “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів”, Закону України “Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів” та вимоги, які висуває законодавець до операторів ринку харчової продукції. Значної уваги було приділено розробленню та впровадженню Системи якості управління безпечністю харчових продуктів НАССР на даних підприємствах.
У сфері захисту прав були дані детальні роз’яснення стосовно права споживача на отримання необхідної, доступної, достовірної і своєчасної інформації про продукцію на державній мові, наявності в кожному магазині Куточка споживача з усім необхідним інформаційним наповненням, також державною мовою та вимоги до засобів вимірювальної техніки, вчасної повірки вагів тощо, які використовують в торговельних мережах. Водночас, було зазначено, що, на вимогу споживача, відповідальний працівник суб’єкта господарювання повинен надати йому Закон України “Про захист прав споживачів”, правила продажу окремих видів товарів відповідно до спеціалізації суб’єкта господарювання (п.10 Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 року № 833), а також “Правила роздрібної торгівлі продовольчими товарами”, затверджених Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 11.07.2003 року № 185.
Серед іншого, учасників ознайомили з порядком здійснення на підприємствах заходів планового і позапланового контролю. Підсумовуючи обговорення, фахівці Держпродспоживслужби наголосили на особистій відповідальності суб’єктів господарювання за порушення вимог законодавства усфері харчових продуктів та захисту прав споживачів.
Обговорення пройшло в конструктивному діалозі. Усі присутні отримали кваліфіковані відповіді на поставлені питання.