Впровадження системи НАССР  в загальноосвітніх навчальних закладах Голопристанського району.

25.09.2019 року спеціалісти Голопристанського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області провели круглий стіл з питань розробки та впровадження на харчоблоках загальноосвітніх навчальних закладів Голопристанського району програм-передумов, які є основою для впровадження системи НАССР. Участь у діловому спілкуванні взяли представники відділів освіти, директори та медичні працівники загальноосвітніх навчальних закладів Голопристанського району.

У ході зустрічі спеціалістами Голопристанського районного управління були надані роз’яснення, що з 20 вересня 2019 року в Україні запрацювала система НАССР на малих потужностях (постачають харчові продукти кінцевому споживачу, персонал ≤ 10 осіб, площа ≤ 400 м АБО не постачають харчові продукти кінцевому споживачу, персонал ≤ 5 осіб), передбачена ЗУ “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів” та наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 року № 590 “Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів НАССР”. Було наголошено, що сфера застосування програм-передумов повинна охоплювати усі потенційні загрози безпечності.

Ці Вимоги є обов’язковими для виконання операторами ринку з виробництва та/або обігу харчових продуктів.

Також, спеціалісти Голопристанського районного управління, ознайомили присутніх з основними положеннями Закону України “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів”, термінами впровадження системи НАССР та відповідальності операторів ринку за невиконання чинного законодавства.

Впровадження системи НАССР – тривалий процес, який потребує відповідальності та докладання чималих зусиль, аби належним чином усе зробити, щоб до кінця 2019 року всі оператори ринку, які працюють у сфері виробництва й обігу харчових продуктів впровадили систему аналізу ризиків і контролю критичних точок НАССР.

Окрім того, під час зустрічі були обговорені наступні питання:

1.Вимоги до операторів ринку стосовно забезпечення простежуванності:

– оператори ринку повинні володіти інформацією, щодо операторів ринку, які постачають їм харчові продукти, та інші об`єкти санітарних заходів за принципом “крок назад”, а також щодо операторів ринку, яким вони постачають харчові продукти та інші об`єкти санітарних заходів за принципом “крок вперед”; – інформація повинна зберігатися протягом шести місяців після закінчення кінцевої дати продажу продукту, нанесеної на маркуванні.

2.Вимоги до обігу об`єктів санітарних заходів:

– основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна (згідно з наказом Міністерства транспорту України “Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні”), яка може оформлюватися суб`єктом господарювання без дотримання форми, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я та по батькові) перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача; найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які надають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль, причіп/напівпричіп; пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора; залежно від виду вантажу та його специфічних властивостей до основних документів додаються інші (ветеринарні, санітарні та якісні – сертифікати, свідоцтва, довідки, паспорти тощо); у випадку перевантаження вантажу в процесі його перевезення на інший автомобіль складається акт довільної форми, в якому вказують реквізити перевізника, який здав вантаж, і перевізника, який прийняв вантаж.

3.Харчування дітей у загальноосвітніх навчальних закладах по збірнику рецептур Клопотенко “Нове шкільне харчування”.