Фахівці Генічеського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області взяли участь у роботі комісії щодо вивчення стану належних умов для навчання, виховання, перебування, харчування дітей у навчальних закладах освіти в новому навчальному році.
Під час комісійних обстежень особлива увага приділялася питанням з організації харчування дітей. Всіх працівників харчоблоків дошкільних навчальних закладів та шкіл Генічеського району було ознайомлено з правилами особистої гігієни при роботі з продуктами харчування.
Дотримання правил особистої гігієни – важливий принцип, додержуватися якого має кожен, особливо ті, хто працює із продуктами харчування. Перед початком роботи працівники харчоблоку мають залишити у роздягальні чи спеціальній шафі: верхній одяг, взуття, головний убір, персональні речі. Змінне робоче взуття зберігається окремо.
Працівники харчоблоку мають носити: санітарний одяг для робіт, пов’язаних із організацією харчування; спеціальний одяг для прибирання приміщень; білий халат або фартух із тканини, під час видачі страв, годування дітей; фартух із клейонки для миття посуду; хустку чи ковпак.
У кожного працівника харчоблоку в дошкільному закладі повинно бути не менше трьох комплектів санітарного одягу. Цей одяг зберігають у спеціально відведеному місці, окремо від верхнього одягу та особистих речей – в іншій шафі або іншій гардеробній.
Під час робочого дня кожен працівник має стежити за тим, аби його одяг був чистим та охайним. Санітарний одяг необхідно змінювати в міру забруднення, але не рідше ніж раз на два дні. Забороняється працівникам харчоблоку у санітарному одязі: виконувати роботи з прибирання приміщень (для цього є спеціальний одяг), виходити на вулицю; знаходитися в інших приміщеннях, зокрема у вбиральні. Перед відвідуванням вбиральні працівники харчоблоку залишають санітарний одяг на вішалці і надягають його лише після того, як ретельно вимиють та продезінфікують руки.
Під час приготування їжі кухар та працівник харчоблоку щоразу змінюють санітарний одяг відповідно до того, з якими продуктами працюють – сирими, напівфабрикатами чи готовими. Кухар змінює санітарний одяг по закінченні приготування їжі, перед її роздачею.
Працівники харчоблоку мають мити руки: по прибутті в дошкільний заклад; перед тим, як зайти до харчоблоку; щоразу після повернення у харчоблок з іншого місця, зокрема вбиральні; переходячи від одного виду обробки продуктів до іншого; перед тим, як розпочати роздачу їжі; по закінченні роботи.
На харчоблоці біля раковин завжди мають бути: мило – тверде або рідке, паперові рулонні рушники чи індивідуальні рушники для витирання рук, антисептик для обробки рук. Працівники харчоблоку також повинні: коротко підрізати нігті на руках, перед початком роботи знімати каблучки, браслети, буси, сережки-кліпси, годинник тощо.
Щоденно до початку роботи на харчоблоці: медична сестра оглядає працівників на наявність гнійничкових захворювань і гострих респіраторних інфекцій. Працівнику харчоблоку заборонено приступати до роботи, якщо у нього наявні симптоми шлунково-кишкових, шкірних, гострих респіраторних вірусних захворювань. Окрім того, працівники харчоблоку зобов’язані негайно повідомляти завідувача дошкільного закладу або медичну сестру про розлади кишечника, підвищення температури. Якщо інфекційне захворювання має хтось із членів родини працівника, працівник забов’язаний про це негайно повідомити. На випадок травми на харчоблоці неодмінно має бути наявна аптечка.
Задля гігієни приміщень проводять: щодня – поточне прибирання усіх приміщень харчоблоку вологим способом 1-2 рази (відповідно до графіка), протягом робочого дня по мірі забруднення – у виробничих приміщеннях, наприкінці дня – прибирають харчоблок.
Підлогу, забруднену харчовими залишками, миють гарячою водою з додаванням 2% розчину соди. Працівники здійснюють прибирання у спеціальному одязі, використовуючи спеціальний промаркований інвентар. Ганчірки, щітки, швабри після користування промивають гарячою водою та занурюють на 30 хвилин в дезінфікуючий розчин.
Для прибирання обідніх столів використовують вологі і сухі серветки із мітками «для прибирання столів». Інвентар та одяг для прибирання, мийні засоби мають зберігатися у спеціально відведеному місці. Використовувати цей інвентар і одяг для прибирання інших приміщень заборонено. Окрім того, серветки, ганчірки для прибирання не можна застосовувати для миття посуду.
Генеральне прибирання проводять щотижня – миють опалювальні прилади, підвіконня, стіни із застосуванням дезінфекційних та мийних засобів відповідно до інструкцій з їх використання після ремонтних робіт незалежно від графіка прибирань. Під час роботи харчоблоку заборонені будь-які ремонтні роботи.
04.09.2019
Санітарно-гігієнічні вимоги до працівників харчоблоку
Фахівці Генічеського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області взяли участь у роботі комісії щодо вивчення стану належних умов для навчання, виховання, перебування, харчування дітей у навчальних закладах освіти в новому навчальному році.
Під час комісійних обстежень особлива увага приділялася питанням з організації харчування дітей. Всіх працівників харчоблоків дошкільних навчальних закладів та шкіл Генічеського району було ознайомлено з правилами особистої гігієни при роботі з продуктами харчування.
Дотримання правил особистої гігієни – важливий принцип, додержуватися якого має кожен, особливо ті, хто працює із продуктами харчування. Перед початком роботи працівники харчоблоку мають залишити у роздягальні чи спеціальній шафі: верхній одяг, взуття, головний убір, персональні речі. Змінне робоче взуття зберігається окремо.
Працівники харчоблоку мають носити: санітарний одяг для робіт, пов’язаних із організацією харчування; спеціальний одяг для прибирання приміщень; білий халат або фартух із тканини, під час видачі страв, годування дітей; фартух із клейонки для миття посуду; хустку чи ковпак.
У кожного працівника харчоблоку в дошкільному закладі повинно бути не менше трьох комплектів санітарного одягу. Цей одяг зберігають у спеціально відведеному місці, окремо від верхнього одягу та особистих речей – в іншій шафі або іншій гардеробній.
Під час робочого дня кожен працівник має стежити за тим, аби його одяг був чистим та охайним. Санітарний одяг необхідно змінювати в міру забруднення, але не рідше ніж раз на два дні. Забороняється працівникам харчоблоку у санітарному одязі: виконувати роботи з прибирання приміщень (для цього є спеціальний одяг), виходити на вулицю; знаходитися в інших приміщеннях, зокрема у вбиральні. Перед відвідуванням вбиральні працівники харчоблоку залишають санітарний одяг на вішалці і надягають його лише після того, як ретельно вимиють та продезінфікують руки.
Під час приготування їжі кухар та працівник харчоблоку щоразу змінюють санітарний одяг відповідно до того, з якими продуктами працюють – сирими, напівфабрикатами чи готовими. Кухар змінює санітарний одяг по закінченні приготування їжі, перед її роздачею.
Працівники харчоблоку мають мити руки: по прибутті в дошкільний заклад; перед тим, як зайти до харчоблоку; щоразу після повернення у харчоблок з іншого місця, зокрема вбиральні; переходячи від одного виду обробки продуктів до іншого; перед тим, як розпочати роздачу їжі; по закінченні роботи.
На харчоблоці біля раковин завжди мають бути: мило – тверде або рідке, паперові рулонні рушники чи індивідуальні рушники для витирання рук, антисептик для обробки рук. Працівники харчоблоку також повинні: коротко підрізати нігті на руках, перед початком роботи знімати каблучки, браслети, буси, сережки-кліпси, годинник тощо.
Щоденно до початку роботи на харчоблоці: медична сестра оглядає працівників на наявність гнійничкових захворювань і гострих респіраторних інфекцій. Працівнику харчоблоку заборонено приступати до роботи, якщо у нього наявні симптоми шлунково-кишкових, шкірних, гострих респіраторних вірусних захворювань. Окрім того, працівники харчоблоку зобов’язані негайно повідомляти завідувача дошкільного закладу або медичну сестру про розлади кишечника, підвищення температури. Якщо інфекційне захворювання має хтось із членів родини працівника, працівник забов’язаний про це негайно повідомити. На випадок травми на харчоблоці неодмінно має бути наявна аптечка.
Задля гігієни приміщень проводять: щодня – поточне прибирання усіх приміщень харчоблоку вологим способом 1-2 рази (відповідно до графіка), протягом робочого дня по мірі забруднення – у виробничих приміщеннях, наприкінці дня – прибирають харчоблок.
Підлогу, забруднену харчовими залишками, миють гарячою водою з додаванням 2% розчину соди. Працівники здійснюють прибирання у спеціальному одязі, використовуючи спеціальний промаркований інвентар. Ганчірки, щітки, швабри після користування промивають гарячою водою та занурюють на 30 хвилин в дезінфікуючий розчин.
Для прибирання обідніх столів використовують вологі і сухі серветки із мітками «для прибирання столів». Інвентар та одяг для прибирання, мийні засоби мають зберігатися у спеціально відведеному місці. Використовувати цей інвентар і одяг для прибирання інших приміщень заборонено. Окрім того, серветки, ганчірки для прибирання не можна застосовувати для миття посуду.
Генеральне прибирання проводять щотижня – миють опалювальні прилади, підвіконня, стіни із застосуванням дезінфекційних та мийних засобів відповідно до інструкцій з їх використання після ремонтних робіт незалежно від графіка прибирань. Під час роботи харчоблоку заборонені будь-які ремонтні роботи.