На Херсонщині стартує курортно-оздоровчий сезон 2019 року

Щороку Херсонська земля гостинно приймає відпочивальників з усіх куточків України та зарубіжжя, завдяки чому наш мальовничий край стає все більш відомим на туристичній мапі світу. Чисельних гостей наша область приваблює відпочинком на узбережжі Чорного та Азовського морів, неповторною красою природи, південним колоритом, відмінною кухнею, різноманіттям пропозицій туристичних маршрутів. Значну роль у якісному відпочинку відіграє і готельний сервіс. 

Напередодні нового туристичного сезону Головне управління Держпродспоживслужби вкотре нагадує, що відповідно до Правил користування готелями й аналогічними засобами розміщення суб’єкт господарювання, що здійснює свою діяльність на території закладу зобов’язаний надати споживачеві необхідну, достовірну, доступну та своєчасну інформацію про готельні послуги.

Інформація доводиться до відома споживача у доступній наочній формі і розміщується у приміщенні, що призначене для оформлення розміщення споживача, у зручному для огляду місці та повинна включати:

-зазначення нормативних документів, вимогам яких повинні відповідати готельні послуги;

-свідоцтво про присвоєння готелю відповідної категорії (якщо вона присвоєна);

-копію ліцензії, якщо даний вид діяльності підлягає ліцензуванню;

-ціну номера (місця в номері);

-перелік основних послуг, що входять у ціну номера (місця в номері);

-перелік і ціну додаткових послуг, що надаються за окрему плату;

-відомості про форму та порядок оплати послуг;

-відомості про роботу закладів (підприємств) громадського харчування, торгівлі, зв’язку, побутового обслуговування та інших, що розташовані в готелі. У разі їх відсутності – дані про місцезнаходження та режим роботи найближчих до готелю підприємств харчування, зв’язку та побутового обслуговування;

-відомості про органи, що здійснюють захист прав споживачів.

Суб’єкт господарювання повинен забезпечити наявність у кожному номері внутрішніх правил проживання у готелі, правил протипожежної безпеки та інструкції щодо дій в екстремальних умовах, перелік додаткових послуг та прейскурант цін на них, відомості про роботу закладів (підприємств) громадського харчування, торгівлі, зв’язку, побутового обслуговування та інших, що розміщені у готелі.

Зазначена інформація повинна доводитись до відома споживачів українською мовою і, в залежності від категорії підприємства, іноземними мовами.

Номер (місце) в готелі надається споживачу при пред’явленні паспорта або іншого документа, який засвідчує особу споживача, і заповненні анкети встановленого центральним органом виконавчої влади з питань туризму зразка.

Споживач має право розірвати договір про надання готельних послуг у будь-який час за умови оплати фактично наданих готелем послуг. Без згоди споживача/замовника готель не має права надавати додаткові послуги, які не включені у договір. Споживач/замовник вправі відмовитись від оплати таких послуг, а у разі їх сплати готель зобов’язаний повернути сплачену суму.

Забороняється виконання одних послуг за умови надання інших послуг без згоди споживача.

У закладах (підприємствах) громадського харчування, зв’язку та побутового обслуговування, розміщених у готелях, особи, які проживають у готелі, мають право на обслуговування у першу чергу.

Готель зобов’язаний надати споживачу без додаткової оплати такі види послуг:

-виклик швидкої допомоги;

-доставка в номер кореспонденції;

-побудка у визначений час;

-надання необхідного інвентарю в залежності від категорії готелю.

Зміна постільної білизни, рушників та туалетних речей проводиться у відповідності до категорії готелю, але не рідше двох разів на тиждень.

Готель забезпечує комплектність і справність обладнання в номері, а також якість підготовки приміщення під заселення.

У разі придбання (бронювання) путівок в мережі інтернет Головне управління Держпродспоживслужби в Херсонській області просить уважно підходити до замовлення, щоб не натрапити на шахраїв і виконати низку наступних дій:

-завжди перевіряти компанію, яка проводить продаж — пошукати відгуки клієнтів, юридичну адресу компанії і іншу інформацію;

-звернути увагу на веб-сайт компанії, який повинен надавати вичерпну інформацію, грамотне консультування, вказувати юридичну і повну поштову адресу компанії, телефони (в тому числі, прямі міські), а також надавати достатню кількість фотографій з місць, куди продаються путівки;

-перевірити відповідність назви компанії домену. Якщо вони відрізняються — є ризик шахрайства;

-перевірити джерело тексту і фотографій на сайті — для цього скористайтеся можливостями Google-пошуку;

-відмовитися від угод, при укладанні яких «оператор» квапить зробити платіж, аргументуючи знижками, «конкуренцією» за місце і т.д .;

-не купуйте квитки або тури на сайті, який не пропонує підписати «Умови та положення» (регулюють політику повернення та політику конфіденційності);

-краще користуватися послугами перевірених операторів і продавців;

-не оплачуйте бронь або послугу, поки не переконаєтеся в їх існуванні. Не поспішайте прийняти занадто вигідну пропозицію;

-зберігайте всі докази Вашої переписки з продавцем.

Для того, щоб Ваш відпочинок був повноцінним та сповненим приємних емоцій та незабутніми враженнями і спогадами, Головне управління Держпродспоживслужби в Херсонській області наполегливо рекомендує при виборі закладу відпочинку з’ясувати повну назву суб’єкта господарювання, його юридичну та фактичну адреси надання послуг з відпочинку (оздоровлення), а також пересвідчитися, що даний заклад внесено до Державного реєстру дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (у разі вибору дитячого оздоровчого закладу).

Перед поселенням у заклад відпочинку (оздоровлення) варто зажадати від адміністрації закладу заповнений, дійсний, цьогорічний, скріплений печаткою «Акт прийняття оздоровчого закладу для дорослих» за формою 316/о, або «Акт прийняття дитячого оздоровчого табору» за формою 318/о, та/або отримати інформацію про його наявність на офіційному веб-сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області чи за телефоном (0552) 35-24-74. Наявність таких актів обов’язкова для всіх дитячих оздоровчих таборів загального типу, діючі оздоровчі заклади для дорослих, змішані для дорослих і дітей (будинки відпочинку, пансіонати та комплекси цих закладів, туристичні бази, бази відпочинку та ін.) незалежно від форм власності та відомчої належності. Акт свідчить про те, що даний заклад був перевірений контролюючими органами, в тому числі фахівцями Держпродспоживслужби, які встановили відповідність матеріально-технічної бази закладу санітарно-гігієнічним нормам для організації оздоровлення дорослих/дітей, проходження персоналу медогляду, наявність умов для безпечного перебування, харчування тощо.

Всім, хто планує провести свій відпочинок у подорожі, бажаємо гарного відпочинку, якісного обслуговування та приємних вражень. Якщо Вам потрібна розширена інформація, консультація з питань, які цікавлять або турбують з приводу порушених Ваших прав, звертайтеся до Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області за адресою: м. Херсон, вул. Перекопська, 17, тел.: (0552) 32-17-37, 26-36-06.