Хімчистка – заклад, який покликаний спрощувати життя і надавати якісні послуги. Утім, іноді ми залишаємося незадоволені роботою хімчисток через низький рівень сервісу, прострочений термін повернення речей чи непривітний персонал. Гірше, коли результатом візиту до хімчистки стають зіпсовані речі та втрачені гроші.
У більшості випадків виникає спірне питання між замовником послуг та виконавцем робіт щодо втрати якості речі. Зазначаємо, тільки незалежний експерт може визначити причину її псування чи пошкодження: використовувались неякісні або несумісні з тим типом тканини хімікати, був порушений процес чищення чи інформація на ярлику не відповідає дійсності. Хто винен і як захистити себе від подібних ситуацій?
Пропонуємо розглянути низку практичних порад, які допоможуть захистити права споживачів у стосунках з недобросовісними працівниками хімчисток.
По-перше, будьте уважні та наполегливі у той момент, коли здаєте речі до хімчистки. Під час прийняття речей працівник хімчистки повинен їх оглянути та попередити про можливі наслідки після обробки (усадку, проявлення прихованих дефектів, втрату якості матеріалів оздоблення, фурнітури тощо). Кваліфікований спеціаліст, який приймає речі на хімічну чистку, повинен одразу визначити неякісний матеріал і повідомити про це замовника або взагалі відмовитись від виконання робіт. Якщо у закладі прийняли речі, то повинні нести відповідальність за свою роботу. Вкрай ретельно поставтеся до заповнення квитанції (договору) про надання послуг. Пам’ятайте – це єдиний документ, що залишиться у Вас та зможе, у разі чого, слугувати доказом на Вашу користь. Наполягайте на тому, щоб у ньому був чітко описан стан речі та зазначені, наприклад, кількість плям, ґудзиків, наявність додаткових аксесуарів тощо. Особливу увагу необхідно приділити графі, де вказується ступінь зносу речі. Тут працівники хімчистки дуже часто хитрують, зазначаючи завищений ступінь. Це дає можливість оцінити річ у копійки, що й будуть відшкодовані вам у разі завдання шкоди.
Пам’ятайте, існує лише чотири ступеня зносу:
- 10 відсотків (вироби, які не були у вжитку, без пошкодження волокон і забарвлення);
- 30 відсотків (вироби малозношені із незначним забрудненням, що не піддавалися раніш пранню, хімічній чистці або перефарбування, не мають пошкодження волокон і поривів);
- 50 відсотків (вироби ношені, прані, чищені, перефарбовані, вигорілі, із збитим ворсом, потерті, з невеликими поривами та штопанням, із значним забрудненням і заплямуванням, які мають зачіпки, незначні припали);
- 75 відсотків (вироби дуже забруднені, що піддавалися пранню, хімічній чистці, перефарбуванню, реставровані, мають витертість і вигорілі місця, припали, штопання, розриви, спущені петлі, плями, що зіпсували колір і волокна тканини, незначні пошкодження міллю, зваляний волосяний покров, пошкодження шкіряної тканини).
Разом із відсотком зносу в квитанції (договорі) зазначається вартість прийнятої речі, яка встановлюється за погодженням сторін або на підставі підтверджуючих документів. Простежте, щоб у квитанції було чітко вказано дату повернення речі. Це дасть право вимагати від хімчистки сплати пені у разі прострочення терміну надання послуг (розмір пені відповідно до п. 5 ст. 10 Закону «Про захист прав споживачів» становить 3 відсотки від вартості послуг за кожен день затримки). Щоб не доходило до спірних моментів, то замовнику необхідно бути дуже уважним до кожної деталі, які записують працівники хімчистки до квитанції. Наприклад, якщо у квитанції (договорі) друкованими літерами зазначено: «клієнт попереджений, що хімчистка не відповідає за дефекти, які виникли у результаті неякісного виготовлення речі, відсутності маркування або її недостовірність», то у цьому випадку отримати компенсацію за зіпсовану річ буде майже неможливо. Тому, потрібно уважно вивчати інформацію, під якою ви ставите підпис. Поспіх і неуважність можуть дорого коштувати.
По-друге, будьте активні, відстоюючи свої права. Коли забираєте речі з хімчистки, огляньте їх одразу у присутності працівника хімчистки. Якщо вам повернули неякісно очищені або зіпсовані речі і не погоджуються з вашими зауваженнями, насамперед, зверніться до адміністрації закладу. Вся інформація щодо підприємства (у тому числі адреса, за якою можна знайти керівництво, контактні телефони) повинна міститися у «Куточку споживача». Останній, як правило, розміщено на видному місці. До керівництва краще звертатися з уже підготовленою письмовою скаргою. Це продемонструє серйозність Ваших намірів і дасть зрозуміти, що Ви готові відстоювати свої права. До скарги додайте копію квитанції з хімчистки та копії інших документів, що можуть бути доказами у справі (копія документу, що засвідчує вартість речей, копія довідки щодо оціночної вартості речей тощо).
Відшкодувати збитки допоможе Закон України «Про захист прав споживачів», згідно з п.9 ст.10 якого виконавець зобов’язаний протягом місяця відшкодувати збитки, що виникли через втрату, псування чи пошкодження речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг). Виконавець не звільняється від відповідальності, якщо рівень його наукових і технічних знань не дав змоги виявити особливі властивості речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг).
Бериславське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області наголошує – уважність та пильність споживачів під час замовлення будь-яких послуг, в т.ч. послуг хімчистки, може стати запорукою успіху при вирішенні спірних питань з недобросовісними надавачами сервісу.
05.04.2019
Відвідування хімчистки. Практичні поради
Хімчистка – заклад, який покликаний спрощувати життя і надавати якісні послуги. Утім, іноді ми залишаємося незадоволені роботою хімчисток через низький рівень сервісу, прострочений термін повернення речей чи непривітний персонал. Гірше, коли результатом візиту до хімчистки стають зіпсовані речі та втрачені гроші.
У більшості випадків виникає спірне питання між замовником послуг та виконавцем робіт щодо втрати якості речі. Зазначаємо, тільки незалежний експерт може визначити причину її псування чи пошкодження: використовувались неякісні або несумісні з тим типом тканини хімікати, був порушений процес чищення чи інформація на ярлику не відповідає дійсності. Хто винен і як захистити себе від подібних ситуацій?
Пропонуємо розглянути низку практичних порад, які допоможуть захистити права споживачів у стосунках з недобросовісними працівниками хімчисток.
По-перше, будьте уважні та наполегливі у той момент, коли здаєте речі до хімчистки. Під час прийняття речей працівник хімчистки повинен їх оглянути та попередити про можливі наслідки після обробки (усадку, проявлення прихованих дефектів, втрату якості матеріалів оздоблення, фурнітури тощо). Кваліфікований спеціаліст, який приймає речі на хімічну чистку, повинен одразу визначити неякісний матеріал і повідомити про це замовника або взагалі відмовитись від виконання робіт. Якщо у закладі прийняли речі, то повинні нести відповідальність за свою роботу. Вкрай ретельно поставтеся до заповнення квитанції (договору) про надання послуг. Пам’ятайте – це єдиний документ, що залишиться у Вас та зможе, у разі чого, слугувати доказом на Вашу користь. Наполягайте на тому, щоб у ньому був чітко описан стан речі та зазначені, наприклад, кількість плям, ґудзиків, наявність додаткових аксесуарів тощо. Особливу увагу необхідно приділити графі, де вказується ступінь зносу речі. Тут працівники хімчистки дуже часто хитрують, зазначаючи завищений ступінь. Це дає можливість оцінити річ у копійки, що й будуть відшкодовані вам у разі завдання шкоди.
Пам’ятайте, існує лише чотири ступеня зносу:
Разом із відсотком зносу в квитанції (договорі) зазначається вартість прийнятої речі, яка встановлюється за погодженням сторін або на підставі підтверджуючих документів. Простежте, щоб у квитанції було чітко вказано дату повернення речі. Це дасть право вимагати від хімчистки сплати пені у разі прострочення терміну надання послуг (розмір пені відповідно до п. 5 ст. 10 Закону «Про захист прав споживачів» становить 3 відсотки від вартості послуг за кожен день затримки). Щоб не доходило до спірних моментів, то замовнику необхідно бути дуже уважним до кожної деталі, які записують працівники хімчистки до квитанції. Наприклад, якщо у квитанції (договорі) друкованими літерами зазначено: «клієнт попереджений, що хімчистка не відповідає за дефекти, які виникли у результаті неякісного виготовлення речі, відсутності маркування або її недостовірність», то у цьому випадку отримати компенсацію за зіпсовану річ буде майже неможливо. Тому, потрібно уважно вивчати інформацію, під якою ви ставите підпис. Поспіх і неуважність можуть дорого коштувати.
По-друге, будьте активні, відстоюючи свої права. Коли забираєте речі з хімчистки, огляньте їх одразу у присутності працівника хімчистки. Якщо вам повернули неякісно очищені або зіпсовані речі і не погоджуються з вашими зауваженнями, насамперед, зверніться до адміністрації закладу. Вся інформація щодо підприємства (у тому числі адреса, за якою можна знайти керівництво, контактні телефони) повинна міститися у «Куточку споживача». Останній, як правило, розміщено на видному місці. До керівництва краще звертатися з уже підготовленою письмовою скаргою. Це продемонструє серйозність Ваших намірів і дасть зрозуміти, що Ви готові відстоювати свої права. До скарги додайте копію квитанції з хімчистки та копії інших документів, що можуть бути доказами у справі (копія документу, що засвідчує вартість речей, копія довідки щодо оціночної вартості речей тощо).
Відшкодувати збитки допоможе Закон України «Про захист прав споживачів», згідно з п.9 ст.10 якого виконавець зобов’язаний протягом місяця відшкодувати збитки, що виникли через втрату, псування чи пошкодження речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг). Виконавець не звільняється від відповідальності, якщо рівень його наукових і технічних знань не дав змоги виявити особливі властивості речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг).
Бериславське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області наголошує – уважність та пильність споживачів під час замовлення будь-яких послуг, в т.ч. послуг хімчистки, може стати запорукою успіху при вирішенні спірних питань з недобросовісними надавачами сервісу.