Упаковка насіння як чинник формування іміджу товару

                                           Щоб продати товар один раз, потрібна хороша упаковка, але, щоб

                                          продати товар вдруге, потрібно, щоб це був хороший товар.

                                                                                                                                      Сільвія Чіз

У давнину тара мала лише утилітарні функції збереження та транспортування упакованого продукту і свою комунікативно-інформаційну роль набула лише в XVIII сторіччі. На тепер, окрім широкого спектру застосування, упаковка повинна забезпечувати право споживачів на інформацію, відповідати вимогам виробників, посередників і органів виконавчої влади, що здійснюють державне управління та регулювання у сфері насінництва та розсадництва.

Згідно з «Порядком маркування та пакування партій насіння», затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №348 від 10.07.2017 р., всі суб’єкти насінництва та розсадництва, фізичні особи – підприємці та юридичні особи, що здійснюють виробництво, доробку та реалізацію насіння, повинні обов’язково маркувати й пакувати насіння, що вводиться в обіг, відповідно до законодавства у сфері насінництва та розсадництва.

Обов’язковому пакуванню та маркуванню підлягають усі партії добазового та базового насіння незалежно від призначення, а також партії сертифікованого насіння першої генерації, призначені для реалізації.

Партії сертифікованого насіння нижчих генерацій, які призначені для реалізації, дозволено зберігати без пакування (у засіках, буртах), але з обов’язковим маркуванням.

Основними видами упаковок, що застосовують в насінництві, є мішки, торбинки, пакети, контейнери та бігбеги різної місткості, що забезпечують надійну цілісність їх вмісту під час зберігання та транспортування і унеможливлюють зміни їх вмісту після закриття упаковок.

Для виготовлення упаковок можна використовувати матеріали із натурального або штучного волокна, щільний папір, картон, пластик, металеву фольгу та інші матеріали, придатні для пакування насіння.

Упаковка повинна бути цілою, міцною, чистою, сухою і знезараженою від шкідників і збудників хвороб, причому для пакування насіння, призначеного для реалізації, використовують лише нові упаковки.

Насіння, призначене для роздрібної торгівлі, фасують у дрібну споживчу тару з можливим подальшим пакуванням у мішки, коробки, ящики, пачки та інші контейнери, що забезпечують надійну цілісність їх вмісту під час зберігання і транспортування та унеможливлюють зміни їх вмісту після закриття упаковок.

Насіння олійних, ефіроолійних, кормових і медоносних культур упаковують у подвійну мішкотару або багатошарові паперові мішки та пакети, проте дозволяється використовувати як зовнішню упаковку тканинні мішки, а як внутрішню – поліетиленові мішки або вкладення, виготовлені з поліетиленової плівки або поліпропілену.

Мішки, торбинки та пакети з насінням зашивають переважно машинним способом, використовуючи нитки згідно з чинними нормативними документами, що забезпечують механічну міцність зашивання. Однак допускається і ручне зав’язування, зашивання, заклеювання або термічне зварювання упаковок, виготовлених з відповідних матеріалів, що забезпечує надійність їх закриття.

Обов’язковому опломбовуванню підлягають лише упаковки, закриті шляхом зав’язування або іншим способом, який дозволяє здійснювати вільний доступ до вмісту упаковки після остаточного закриття без видимих порушень його цілісності.

Таким чином, використання надійної упаковки для насіння сільськогосподарських культур відіграє роль картки знайомства покупця з суб’єктом насінництва й розсадництва, що, в свою чергу, впливає на ефективність збуту товарів, забезпечує збереженість продукції на шляху від виробника до споживача, зменшує показники транспортних та складських витрат, вартість навантажувально-розвантажувальних робіт.

У разі виникнення запитань, за консультативною допомогою звертайтеся до Управління фітосанітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області за адресою: м. Херсон, вул. Старообрядницька, 34, тел. (0552) 26-36-13.