У Головному управлінні Держпродспоживслужби в Херсонській області пройшов круглий стіл з питань захисту споживачів у частині надання житлово-комунальних послуг

18 грудня 2018 року у Головному управлінні Держпродспоживслужби в Херсонській області відбулося засідання круглого столу на тему «Державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів у частині надання житлово-комунальних послуг та в сфері регульованих цін». 

В обговоренні актуальних питань взяли участь представники підприємств, які надають житлово-комунальні послуги в Херсонській області, зокрема у житловому та водному господарствах, активісти громадських організацій, які опікуються проблемами житлово-комунального господарства Херсонщини, члени ОСББ міста Херсона, а також всі зацікавлені особи. 

Вітаючи учасників круглого столу, організатори заходу наголосили на важливості порозуміння і конструктивного діалогу між контролюючими органами, зокрема Держпродспоживслужбою і суб’єктами господарювання. Так, начальник Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області Наталя Клим зазначила, що в основі діяльності Держпродспоживслужби є контроль за дотриманням вимог чинного законодавства і головна мета – це досягнення певного рівня задоволення очікувань споживачів.

Про механізм здійснення планових та позапланових перевірок, на що безпосередньо звертається увага під час проведення заходів державного нагляду поінформував присутніх заступник начальника Управління захисту споживачів Олександр Мандра. Він детально зупинився на тому, хто, за яких умов і коли має право здійснювати планові та позапланові перевірки, і на що звертають увагу інспектори під час здійснення державного контролю. Серед таких, наявність на підприємстві Інформаційного стенду.

Доповідач детально зупинився на тому, яка інформація має міститися на ньому, зокрема, куди може звернутися споживач у разі порушення його прав. Також присутнім роз’яснили вимоги чинного законодавства щодо недопуску або перешкоджання проведенню державного контролю в частині захисту прав споживачів і які покарання передбачені Законом за подібні порушення. Зупинилися детально на мовній політиці, якою передбачено забезпечення функціонування української мови як державної та вимозі законодавства стосовно обов’язкового застосування державної мови під час надання послуг.

Про роботу фахівців сектору контролю за регульованими цінами зі скаргами споживачів поінформувала завідувач цього структурного підрозділу Ольга Шабуняєва, наголосивши, що питання споживачів розглядаються виключно в межах скарги.

А відтак, зупинилася на основних вимогах щодо надання скарг до Держпродспоживслужби, інформації, яку має містити скарга. Також, вона зазначила, що скарги можна подавати як у письмовому так і в електронному вигляді. На завершення учасники круглого столу обговорили питання дотримання метрологічного законодавства у сфері надання послуг.

Активне обговорення та участь в діалозі всіх присутніх на заході підтвердила необхідність у таких зустрічах за круглим столом якнайширшого кола – від представників органів державного контролю, суб’єктів господарювання, громадських активістів до пересічних громадян. У ході розмови підприємці окреслили проблемні питання своєї практичної діяльності, зауважили на певних законодавчих прогалинах, ділилися власним досвідом вирішення спірних питань.

Майже двогодинна зустріч за круглим столом завершилася спільною думкою – практику подібних обговорень необхідно продовжувати. Адже, коли є конструктив і прагнення до порозуміння – всі проблемні питання обов’язково будуть розв’язані.