Право споживача на отримання якісних перукарських, манікюрних, педикюрних та інших послуг

На сьогодні спектр послуг, що надаються чисельними перукарнями, салонами чи навіть центрами краси дуже різноманітний: від манікюру до найновітніших процедур та технологій із догляду. Усі стосунки між майстрами салонів і перукарень та споживачами послуг регулюються основними нормативно-правовими актами: Законами України «Про захист прав споживачів», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Правилами побутового обслуговування населення», «Інструкція щодо надання перукарських, манікюрних та педикюрних послуг», «Державні санітарні правила та норми для перукарень різних типів» тощо.

Згідно з Законом України «Про захист прав споживачів» суб’єкт господарювання, що надає послугу, зобов’язаний надати споживачу вичерпну інформацію про послуги, які надаються, достатню для того, щоб клієнт мав змогу зробити усвідомлений вибір, тобто довести до відома клієнтів саму процедуру здійснення послуги, препарати та обладнання, які застосовуються під час надання послуги, їх виробника, повідомити про протипоказання, можливі побічні ефекти від застосування препаратів, на вимогу споживача надати сертифікати якості на ці препарати та обладнання. Споживач має право перевірити строк придатності даних препаратів. Під час приймання замовлення виконавець послуги повинен надати замовнику професійну консультацію та узгодити з ним модель стрижки, зачіски, вид та колір фарби, лаку тощо.

Надання послуг здійснюється відповідно до переліку і за цінами, затвердженими виконавцем. Порядок розрахунків визначається виконавцем послуги за погодженням із замовником (до надання послуги або після її надання).

При розрахунках із замовником через реєстратори розрахункових операцій замовнику видається касовий чек касиром (якщо є центральний розрахунковий вузол) або працівником виконавця, який має право доступу до реєстратора і власний код.

При розрахунках із замовником без застосування реєстраторів йому видається квитанція за формою № ПО-Д-1, затвердженою наказом Українського союзу об’єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 29.09.1995 № 8 «Про затвердження форм документів суворої звітності та Інструкцій щодо їх використання», зареєстрованим Міністерством юстиції України 25.10.1995 за № 389/925.

Замовник має право на перевірку якості наданих послуг та їх відповідності замовленню.

Обов’язковою умовою надання побутових послуг є їх безпечність для життя і здоров’я клієнтів. Але, одна справа – зіпсований настрій, і зовсім інша – якщо через некомпетентних косметологів, дерматологів і перукарів ви ризикуєте власним здоров’ям. Якщо споживача з якихось причин не задовольняють послуги закладу, споживач має право, згідно з Законом України «Про захист прав споживачів», вимагати:

1) безоплатного усунення недоліків у наданій послузі у розумний строк;

2) відповідного зменшення ціни наданої послуги;

3) безоплатного повторного надання послуги;

4) відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків наданої послуги своїми силами чи із залученням третьої особи;

5) у випадку, якщо ж після надання споживачу послуги виявились істотні недоліки результату послуги, зокрема, зачіска, яку споживачу зробили, повністю не відповідає тій, яку споживач просив зробити, і виправлення її неможливе, можете вимагати повернення коштів.

У випадку надання споживачу неякісної послуги, або послуги, в результаті якої було завдано шкоди здоров’ю чи зовнішності, споживач маєте право захищати свої права наступним чином:

  • звернутись до адміністрації салону з пропозицією виправити недолік;
  • звернутись зі скаргою до контролюючих органів – зокрема, до Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області;
  • звернутись за захистом своїх прав до суду для стягнення з салону матеріальних та моральних збитків.

Треба пам’ятати – споживач не зможе захистити свої права в контролюючих органах чи в суді, якщо не доведе, що отримував послуги саме в цьому салоні. У цьому випадку, доказом може бути виписана квитанція про оплату отриманої послуги згідно з вищезазначеною формою, яка повинна застосовуватися в процесі розрахунків із споживачами за побутові послуги.