Розгляд скарги споживача щодо заборгованості за послуги водопостачання

У листопаді місяці до Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області надійшла скарга щодо порушення законодавства про ціни та ціноутворення та незрозумілої для споживача заборгованості за послуги водопостачання.

Відповідно до погодження Державної регуляторної служби України, направлення та наказу на проведення позапланового заходу спеціалістами сектору контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області здійснено позапланову перевірку в частині нарахування боргу за надану послугу.

Розглядом скарги встановлено, що споживач придбав домоволодіння у 2005 році, але переоформив особовий рахунок та надав до Водоканалу документи на право власності на початку 2018 року. Таким чином, за особовим рахунком споживача виникла заборгованість по оплаті за послугу водопостачання близько 4000 грн.

Згідно з п. 29 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. № 630, споживач має право на зменшення розміру плати за послуги з водопостачання та водовідведення за період тимчасової відсутності його та членів його сім’ї за умови подачі до Водоканалу письмової заяви та офіційного документу, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання).

Відповідно до додатку № 2 Рішення виконкому Херсонської міської ради від 19.12.2000 р. № 504 перерахунки, пов’язані з наданням пільг або зменшення об’ємів спожитої води внаслідок змін у кількості зареєстрованих у житловому приміщенні, та у випадку змін умов водоспоживання, відсутності поливу та ін., проводяться тільки з часу звернення абонента до Водоканалу.

Для вирішення питання погашення виниклої заборгованості споживачеві запропоновано укласти договір реструктуризації.