Застосування знижок в якості розхожого маркетингового ходу відоме усім. З метою стимулювання попиту на товари підприємства торгівлі досить часто вдаються до цього способу. Надання знижок часто здійснюється або з метою привертання уваги до певної торговельної марки, або при падінні сезонного попиту на ринку товарів.
Знижки поділяються на:
-сезонні – надаються на сезонний товар, який реалізується поза сезоном або ж на сезонні партії товару;
-святкові – надаються на певний товар, який реалізується в передсвяткові та святкові дні;
-рекламні – надаються усім покупцям. Інформація про товари може бути присутньою у вітринах магазинів, поширюватися по телебаченню, по радіо, в інтернеті;
-спеціальні – надаються при продажі товарів, у реалізації яких продавець найбільш зацікавлений. (Ця знижка може надаватися й у випадку реалізації покупцям пробної партії товару);
-акційні – надаються на конкретні асортименти товару під час проведення певної акції;
-прогресивні – надаються за умови попередньої домовленості сторін щодо придбання серійної партії виробів;
-знижки-сконто – надаються покупцю у випадку оплати вартості товару до настання строку платежу.
Згідно зі ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 р. № 1023-XII вживання понять «знижка» або «зменшена ціна» або будь-яких інших, аналогічних за значенням, дозволяється лише з додержанням таких умов:
-якщо вони застосовуються до продукції, яку безпосередньо реалізує суб’єкт господарювання;
-якщо такого роду знижка або зменшення ціни застосовується протягом визначеного та обмеженого періоду часу;
-якщо ціна продукції є нижчою від її звичайної ціни.
У тій же статті зазначається, що після публічного повідомлення щодо початку застосування знижок або зменшення ціни до споживачів повинна доводитися інформація про ціну продукції, яка була встановлена до початку проведення відповідного розпродажу, застосування знижок або зменшення ціни, а також – про ціну цієї ж продукції, встановлену після їх початку.
Знижки, які надаються покупцям, мають бути документально обґрунтованими. Так, надання знижок покупцям на товари (роботи, послуги) має здійснюватися на підставі відповідного розпорядчого документа. Це може бути Положення про маркетингову політику підприємства або Положення про знижки. Саме у цих документах обґрунтовуються розмір цін та знижок, які застосовуються підприємством (з урахуванням розміру партії реалізованого товару, строків поставки, умов оплати та інших чинників), а також економічна значущість та ефективність маркетингових і рекламних заходів та акцій, що проводяться.
14.11.2018
Споживачам на замітку
Застосування знижок в якості розхожого маркетингового ходу відоме усім. З метою стимулювання попиту на товари підприємства торгівлі досить часто вдаються до цього способу. Надання знижок часто здійснюється або з метою привертання уваги до певної торговельної марки, або при падінні сезонного попиту на ринку товарів.
Знижки поділяються на:
-сезонні – надаються на сезонний товар, який реалізується поза сезоном або ж на сезонні партії товару;
-святкові – надаються на певний товар, який реалізується в передсвяткові та святкові дні;
-рекламні – надаються усім покупцям. Інформація про товари може бути присутньою у вітринах магазинів, поширюватися по телебаченню, по радіо, в інтернеті;
-спеціальні – надаються при продажі товарів, у реалізації яких продавець найбільш зацікавлений. (Ця знижка може надаватися й у випадку реалізації покупцям пробної партії товару);
-акційні – надаються на конкретні асортименти товару під час проведення певної акції;
-прогресивні – надаються за умови попередньої домовленості сторін щодо придбання серійної партії виробів;
-знижки-сконто – надаються покупцю у випадку оплати вартості товару до настання строку платежу.
Згідно зі ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 р. № 1023-XII вживання понять «знижка» або «зменшена ціна» або будь-яких інших, аналогічних за значенням, дозволяється лише з додержанням таких умов:
-якщо вони застосовуються до продукції, яку безпосередньо реалізує суб’єкт господарювання;
-якщо такого роду знижка або зменшення ціни застосовується протягом визначеного та обмеженого періоду часу;
-якщо ціна продукції є нижчою від її звичайної ціни.
У тій же статті зазначається, що після публічного повідомлення щодо початку застосування знижок або зменшення ціни до споживачів повинна доводитися інформація про ціну продукції, яка була встановлена до початку проведення відповідного розпродажу, застосування знижок або зменшення ціни, а також – про ціну цієї ж продукції, встановлену після їх початку.
Знижки, які надаються покупцям, мають бути документально обґрунтованими. Так, надання знижок покупцям на товари (роботи, послуги) має здійснюватися на підставі відповідного розпорядчого документа. Це може бути Положення про маркетингову політику підприємства або Положення про знижки. Саме у цих документах обґрунтовуються розмір цін та знижок, які застосовуються підприємством (з урахуванням розміру партії реалізованого товару, строків поставки, умов оплати та інших чинників), а також економічна значущість та ефективність маркетингових і рекламних заходів та акцій, що проводяться.