Перенасиченість рекламною продукцією давно стала звичайним явищем, а чисельні бігборди – невід’ємною частиною міського пейзажу. Кожного дня з рекламних щитів та постерів на нас споглядають сотні гарних, усміхнених облич, заманливо пропонуючи товари та послуги, але мало хто замислюється, що за привабливою картинкою найчастіше стоїть елементарне порушення законодавчих норм.
Законом України «Про рекламу» чітко передбачені вимоги до рекламних матеріалів, але ми зупинимося на найчастіших випадках порушень.
Отже, у рекламі забороняється:
1.містити інформацію або зображення, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності;

2.містити твердження, які є дискримінаційними за ознаками соціального і майнового стану, расової та національної приналежності, статі, освіти, політичних поглядів, за мовними ознаками, родом і характером занять людини;
3.наводити дискримінаційні твердження щодо осіб, які не користуються рекламованим товаром чи дискредитують товари інших осіб;
4.реклама послуг, пов’язаних з концертною, гастрольною, гастрольно-концертною, конкурсною, фестивальною діяльністю повинна містити одне з двох попереджень: «Фонограма» / «Живий звук»;
5.реклама знижок цін на продукцію чи розпродаж має містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару;

6.реклама не повинна містити зображення процесу споживання алкогольних напоїв;
7.не може формувати думку, що вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху в спортивній, соціальній або інших сферах життя;

8.реклама будь-яких товарів або послуг не повинна містити зображення тютюнових виробів або процесу паління;
9.не може містити заклики до дітей придбати продукцію або, що володіння нею дає перевагу над іншими дітьми;
10.не повинна використовувати зображеня справжньої або іграшкової зброї, вибухових пристроїв;
11.у рекламі банківських, страхових, інвестиційних послуг або осіб, які їх здійснюють, забороняється повідомляти розміри очікуваних дивідендів;
12.у рекламі лікарських засобів забороняються твердження про те, що лікувальний ефект від застосування медичного виробу є гарантованим;
13.твердження, що сприяють можливості самостійного встановлення діагнозу та самостійного лікування з використанням медичних товарів, що рекламуються;
14.посилання на лікарські засоби, медичні вироби, методи лікування чи діагностики, як на найбільш ефективні та виняткові;
15.зображення і згадка імен популярних людей, героїв кіно-, теле- та анімаційних фільмів, авторитетних організацій.
Пам’ятайте, особи, які винні в порушенні законодавства про рекламу, несуть адміністративну та кримінальну відповідальність згідно із законом.
З повним переліком вимог до реклами можна ознайомитись за посиланням:
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/270/96-вр
18.10.2018
Реклама: засіб успішної торгівлі чи приклад законопорушень?
Перенасиченість рекламною продукцією давно стала звичайним явищем, а чисельні бігборди – невід’ємною частиною міського пейзажу. Кожного дня з рекламних щитів та постерів на нас споглядають сотні гарних, усміхнених облич, заманливо пропонуючи товари та послуги, але мало хто замислюється, що за привабливою картинкою найчастіше стоїть елементарне порушення законодавчих норм.
Законом України «Про рекламу» чітко передбачені вимоги до рекламних матеріалів, але ми зупинимося на найчастіших випадках порушень.
Отже, у рекламі забороняється:
1.містити інформацію або зображення, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності;
2.містити твердження, які є дискримінаційними за ознаками соціального і майнового стану, расової та національної приналежності, статі, освіти, політичних поглядів, за мовними ознаками, родом і характером занять людини;
3.наводити дискримінаційні твердження щодо осіб, які не користуються рекламованим товаром чи дискредитують товари інших осіб;
4.реклама послуг, пов’язаних з концертною, гастрольною, гастрольно-концертною, конкурсною, фестивальною діяльністю повинна містити одне з двох попереджень: «Фонограма» / «Живий звук»;
5.реклама знижок цін на продукцію чи розпродаж має містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару;
6.реклама не повинна містити зображення процесу споживання алкогольних напоїв;
7.не може формувати думку, що вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху в спортивній, соціальній або інших сферах життя;
8.реклама будь-яких товарів або послуг не повинна містити зображення тютюнових виробів або процесу паління;
9.не може містити заклики до дітей придбати продукцію або, що володіння нею дає перевагу над іншими дітьми;
10.не повинна використовувати зображеня справжньої або іграшкової зброї, вибухових пристроїв;
11.у рекламі банківських, страхових, інвестиційних послуг або осіб, які їх здійснюють, забороняється повідомляти розміри очікуваних дивідендів;
12.у рекламі лікарських засобів забороняються твердження про те, що лікувальний ефект від застосування медичного виробу є гарантованим;
13.твердження, що сприяють можливості самостійного встановлення діагнозу та самостійного лікування з використанням медичних товарів, що рекламуються;
14.посилання на лікарські засоби, медичні вироби, методи лікування чи діагностики, як на найбільш ефективні та виняткові;
15.зображення і згадка імен популярних людей, героїв кіно-, теле- та анімаційних фільмів, авторитетних організацій.
Пам’ятайте, особи, які винні в порушенні законодавства про рекламу, несуть адміністративну та кримінальну відповідальність згідно із законом.
З повним переліком вимог до реклами можна ознайомитись за посиланням:
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/270/96-вр