Що потрібно знати при поселенні в гуртожиток

Спеціалісти Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області провели моніторинг нормативних документів та договорів найму, відповідно до яких здійснюється поселення в гуртожитки.

У ході аналізу з’ясовано, що поселення до гуртожитків проводиться власником гуртожитку або уповноваженою ним особою на підставі ордера з одночасним укладанням договору найму житлового приміщення в гуртожитку.

На підставі укладеного договору власник гуртожитку зобов’язаний:

-надати мешканцю гуртожитку ліжко, шафу для одягу, стілець, стіл, постільні речі;

-організувати належну експлуатацію та утримання майна гуртожитку;

-створювати умови для безперешкодного користування особами, які проживають у гуртожитку, допоміжними приміщеннями (загального користування);

-інформувати осіб, що проживають у гуртожитку, про прийняття рішень, які стосуються їхнього проживання та побуту в гуртожитку;

-забезпечувати за власний рахунок проведення поточного та капітального ремонтів гуртожитку, його допоміжних та нежилих приміщень, інвентарю, обладнання.

Зі свого боку, мешканці гуртожитку повинні сплачувати за проживання. Розмір плати за проживання в гуртожитку визначається в договорі найму житлового приміщення в гуртожитку відповідно до розрахунку, затвердженого власником гуртожитку.

У договорі найму житлового приміщення в гуртожитку також визначається порядок здійснення розрахунків між власником гуртожитку та особою, що проживає у гуртожитку.

Невиконання даних зобов’язань власником гуртожитку або відсутність повної та достовірної інформації мешканцям гуртожитку про надані послуги є порушенням умов договору відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів». У разі виявлення подібних фактів, просимо повідомляти Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області, за адресою: м. Херсон, вул. Старообрядницька, 34, тел. (0552) 263606