Нарада з питань захисту прав споживачів

За ініціативи Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області та за підтримки Херсонської обласної державної адміністрації 21 березня 2019 року відбулась нарада з питань захисту прав споживачів. У нараді взяли участь заступник начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області Наталя Клим, заступник начальника Управління захисту споживачів Олександр Мандра, фахівці департаменту економічного розвитку і торгівлі Херсонської облдержадміністрації та представники райдержадміністрацій, які опікуються питаннями в сфері захисту споживачів.

На початку наради Наталя Клим зазначила, що захист прав споживачів – одне з основних завдань влади, від виконання якого залежить здоров’я та рівень матеріально добробуту громадян. Наразі це питання є дуже актуальне, адже підписавши Угоду про асоціацію з Європейським Союзом, Україна взяла на себе зобов’язання забезпечити високий рівень захисту прав споживачів. На сьогодні переважають контрольно-наглядові функції держави з фіксацією фактичного становища щодо порушення прав споживачів на внутрішньому ринку, але, при цьому, не застосовується превентивний підхід. Відповідальність суб’єктів господарювання за порушення прав споживачів не забезпечує попередження повторних порушень. Зважаючи на це, у 2017 році було затверджено Концепцію державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року та розроблено План заходів з реалізації зазначеної Концепції, який містить низку завдань для місцевих органів виконавчої влади.

Під час наради Олександр Мандра розповів про найбільш поширені категорії порушень у сфері захисту прав споживачів та шляхи їх врегулювання у досудовому порядку. Окремо було наголошено про важливість створення умов для впровадження та розвитку споживчої освіти всіх рівнів, підвищення рівня грамотності та поінформованості споживачів.