Щодо обмеження прав споживачів при придбані товарів належної якості

Останнім часом до Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області звернулось декілька мешканців м. Херсона  за роз’ясненням вимог діючого законодавства  та скаргами на обмеження їх прав  при придбанні товару належної якості.

Відповідно до ст.9 Закону України «Про захист прав споживачів» – споживач має право обміняти товар належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Перелік  товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994р. №172 (зі змінами внесеними постановами Кабінету Міністрів України  від 20.08.2003р. №1317; від 13.12.2004р. №1642; від 07.12.2005р.№1173) і зазначений у Додатку №3.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного   асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж.

При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки зі споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються у день розірвання договору, але не пізніше ніж протягом 7 днів.

Для обміну чи поверненню товару належної якості, споживач повинен звернутися до товаропродавця з письмовою заявою, до якої необхідно додати ксерокопію розрахункового документу (касовий чи товарний чек, інше).

Зразок заяви