«Чорна п’ятниця» в умовах карантину: як зробити покупки безпечними

У зв’язку з карантинними обмеженнями «червоної» зони, що діють на території Херсонської області, так звана «чорна п’ятниця» також має певні особливості.

Спеціалісти Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області постійно контролюють виконання суб’єктами господарювання протиепідемічних вимог відповідно до Постанови КМУ від 9 грудня 2020 року №1236 та постанов Головного державного санітарного лікаря України.

А саме:

  • наявність на об’єктах антисептиків для обробки рук,
  • контейнери для утилізації використаних засобів захисту,
  • розмітки щодо дистанції між покупцями
  • у закладах непродовольчої торгівлі наявність у персоналу та відвідувачів сертифікату про проходження повного курсу вакцинації від COVID-19 тощо.

Наголошуємо, згідно вимог «червоного» рівня епідемічної небезпеки, які викладені у Постанові КМУ від 9 грудня 2020 року №1236, об’єкти непродовольчої торгівлі мають функціонувати, якщо персонал та відвідувачі пройшли повний курс вакцинації від COVID-19 та мають «зелений» сертифікат.

Самі ж громадяни, вирушаючи за покупками до магазинів, повинні також подбати про власну безпеку – перебувати в торговельних залах у правильно вдягнених захисних масках і дотримуватись соціального дистанціювання.

Купуючи акційні товари, слід бути уважними і звертати увагу не лише на знижену вартість товару, а й на відомості про нього, щоб уникнути непотрібного, а часом шкідливого чи навіть небезпечного придбання (товар може бути протермінованим, бракованим тощо).

Якщо після покупки з’ясувалося, що товар вам не підходить і ви хочете його повернути, розмір знижки, з якою ви його купували, не має значення. У магазин можна повернути будь-який товар, окрім вказаного у «Переліку товарів, що не підлягають обміну або поверненню». Товар можна повернути впродовж 14 днів від дня покупки у тому вигляді, в якому придбали, та обовʼязково пред’явити розрахунковий документ із зазначеною вартістю товару.

Особливість «чорної п’ятниці» під час карантину – зростання кількості громадян, які вирішили здійснити покупки онлайн.

При здійсненні замовлення онлайн звертайте увагу:

  • щоб на сайті продавця була вказана інформація з приводу наявності юридичної назви суб’єкта господарської діяльності, його юридичної та фізичної адреси, а також ідентифікаційний код (ЄДРПОУ);
  • візьміть до уваги, що юридична особа, яка зареєстрована в іншій країні, не має відповідальності щодо повернення неякісного товару або коштів на виконання Закону України «Про захист прав споживачів» та Закону України «Про електронну комерцію». Це є ризик для покупця;
  • знайдіть на сайті та ознайомтеся з інформацією щодо повернення товару, і за чий кошт це здійснюється;
  • ознайомтеся з інформацією щодо гарантійного терміну та умовами гарантійного обслуговування.

І найголовніше – у жодному випадку не забувайте про фіскальний чек. Він є не тільки підтвердженням правочину, а й найкращим ідентифікатором продавця.

У разі виникнення питань з відповідних сфер звертайтеся до Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області: тел. (0552) 32 – 17 – 37, або за адресою м. Херсон, вул. Перекопська, 17.