Акції та рекламні знижки – ці безпрограшні методи залучення покупців завжди активно застосовують крамниці як один із елементів рекламної кампанії для підвищення продажів товарів.
Покупці вже встигли звикнути до подібних заходів і активно роблять покупки, не зважаючи на звичний напис «Акційний товар поверненню й обміну не підлягає». Проте, варто зазначити, що така інформація суперечить вимогам законодавства про захист прав споживачів.
Чи можна повернути/обміняти товар, який Ви купили під час розпродажу, як зробити покупки максимально корисними та при цьому захистити свої права про це розповідають фахівці Головного управління Держпродспоживслужби у Херсонській області.
Під час розпродажі доцільно запитати у продавця про акційні товари – причини зниження його ціни. Акційні пропозиції можуть стосуватися товару із певними дефектами, а саме подряпинами, пошкодженням упаковки тощо. Проте, це можуть бути і речі належної якості наприклад несезонний одяг, стара колекція тощо.
УВАГА! Купивши товар під час розпродажу, споживач має такі ж права, як і купуючи товар без акції. Після публічного повідомлення про початок проведення розпродажу або зменшення ціни до споживачів повинна доводитися інформація про ціну продукції, що була встановлена до початку проведення відповідного розпродажу, а також ціну цієї ж продукції, встановлену після їх початку.
Статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів» визначено, що споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
Нагадаємо! Існує перелік товарів належної якості, визначений Кабінетом Міністрів України, що не підлягають обміну (поверненню) за будь-яких обставин.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
Якщо ж Ви купили акційний товар, а в результаті виявилося, що він має суттєві недоліки, про які Вас не попередили у магазині, ви можете на підставі ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» звернутися з вимогою повернути кошти за товар неналежної якості або обміняти на аналогічний товар належної якості.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків, споживач має право вимагати: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару. Вимоги споживача пред’являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача. Споживач має право пред’явити одну з вимог, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми або вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника).
Продавець, виробник зобов’язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги. Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п’ять кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача).
За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості – протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.
Нагадуємо, якщо ваші права як споживача порушено та суб’єкт господарювання відмовляється задовольнити справедливі вимоги відповідно до чинного законодавства про захист прав споживачів – звертайтесь до Держпродспоживсужби та її територіальних органів.
Також споживачі можуть захистити свої права в судовому порядку відповідно до статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів».
Приємних та корисних покупок!
Що потрібно знати споживачу про повернення акційних товарів
Акції та рекламні знижки – ці безпрограшні методи залучення покупців завжди активно застосовують крамниці як один із елементів рекламної кампанії для підвищення продажів товарів.
Покупці вже встигли звикнути до подібних заходів і активно роблять покупки, не зважаючи на звичний напис «Акційний товар поверненню й обміну не підлягає». Проте, варто зазначити, що така інформація суперечить вимогам законодавства про захист прав споживачів.
Чи можна повернути/обміняти товар, який Ви купили під час розпродажу, як зробити покупки максимально корисними та при цьому захистити свої права про це розповідають фахівці Головного управління Держпродспоживслужби у Херсонській області.
Під час розпродажі доцільно запитати у продавця про акційні товари – причини зниження його ціни. Акційні пропозиції можуть стосуватися товару із певними дефектами, а саме подряпинами, пошкодженням упаковки тощо. Проте, це можуть бути і речі належної якості наприклад несезонний одяг, стара колекція тощо.
УВАГА! Купивши товар під час розпродажу, споживач має такі ж права, як і купуючи товар без акції. Після публічного повідомлення про початок проведення розпродажу або зменшення ціни до споживачів повинна доводитися інформація про ціну продукції, що була встановлена до початку проведення відповідного розпродажу, а також ціну цієї ж продукції, встановлену після їх початку.
Статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів» визначено, що споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
Нагадаємо! Існує перелік товарів належної якості, визначений Кабінетом Міністрів України, що не підлягають обміну (поверненню) за будь-яких обставин.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
Якщо ж Ви купили акційний товар, а в результаті виявилося, що він має суттєві недоліки, про які Вас не попередили у магазині, ви можете на підставі ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» звернутися з вимогою повернути кошти за товар неналежної якості або обміняти на аналогічний товар належної якості.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків, споживач має право вимагати: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару. Вимоги споживача пред’являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача. Споживач має право пред’явити одну з вимог, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми або вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника).
Продавець, виробник зобов’язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги. Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п’ять кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача).
За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості – протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.
Нагадуємо, якщо ваші права як споживача порушено та суб’єкт господарювання відмовляється задовольнити справедливі вимоги відповідно до чинного законодавства про захист прав споживачів – звертайтесь до Держпродспоживсужби та її територіальних органів.
Також споживачі можуть захистити свої права в судовому порядку відповідно до статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів».
Приємних та корисних покупок!