Знай свої права: де і як не можна рекламувати алкогольні напої в Україні

Держпродспоживслужба інформує, що в Україні реклама алкогольних напоїв, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, забороняється:

  • у будь-яких аудіовізуальних медіа незалежно від технології їх розповсюдження з 6 години до 23 години;
  • на перших і останніх сторінках друкованих медіа, у всіх друкованих медіа для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих медіа;
  • у всіх виданнях для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих видань;
  • в усіх друкованих медіа (крім спеціалізованих видань);
  • засобами внутрішньої реклами;
  • за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів щодо алкогольних напоїв);
  • на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів загального користування та метрополітену;
  • засобами зовнішньої реклами.

Отже, реклама алкогольних напоїв заборонена майже на всюди. Проте є виняток – дозволяється спонсорство програм лінійних аудіальних чи аудіовізуальних медіа, театрально-концертних, спортивних заходів, спортивних змагань та інших заходів з використанням торговельних марок, під якими випускаються алкогольні напої.

Хто здійснює контроль за дотриманням зазначених обмежень щодо реклами алкогольних напоїв? Відповідаємо:

  • в медіа всіх форм власності – Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення;
  • всіма іншими рекламними засобами, ніж медіа – Держпродспоживслужба.