Як вберегтися від купівлі неякісного пального

Бензин, як і будь-який інший продукт, – це товар. І споживачі пального мають ті ж самі права, як і відвідувачі магазинів.

Якісне пальне – це пальне, що відповідає українським або європейським стандартам якості. На кожній автозаправній станції (АЗС) споживач має право вимагати на пальне паспорт якості і декларацію про відповідність.  

Не слід користуватися випадковими АЗС.

На заправці оператор зобов’язаний завжди видавати касовий чек, зберігайте його до наступної заправки. Невидача чека або питання про його необхідність, повинні насторожити вас. Краще відмовитися від отримання таких послуг, а якщо АЗС належить великій компанії, то у таких випадках слід звернутися зі скаргою на «гарячу лінію» надавача послуг.  

Якщо, на вашу думку, заправлене пальне не відповідає заявленим в паспорті якості параметрам, ви може:

-звернутися до керівництва компанії, залишивши заяву в книзі відгуків і пропозицій, яка знаходиться у «Куточку споживача» або зателефонувати на «гарячу лінію» компанії;

-звернутися в управління захисту споживачів;

-звернутися з претензією до постачальника пального.

Книгою відгуків і пропозицій можна скористатися у разі виникнення претензій до якості обслуговування персоналом АЗС, у магазині або кафе, розташованих на території АЗС.

Кожен такий випадок розглядається керівництвом компанії, проводиться службове розслідування для встановлення наявності і ступеня провини співробітника, вживаються заходи дисциплінарного або іншого впливу. Про результати розгляду звернення, заявника сповіщають у встановлений законом термін.

Претензії до якості пального потрібно обґрунтувати. Не варто судити про якість пального по запаху або кольору без відповідних лабораторних досліджень, оскільки суб’єктивні відчуття людини не мають сили доказу в суді.

Якщо є підозра недоливу пального – вимагайте контрольного проливу колонки. Колонка зупиняється, перевіряється той заправний пістолет, щодо якого є претензія. Пролив здійснюється у присутності начальника АЗС або іншої уповноваженої особи. Далі за допомогою еталонного мірника у вашій присутності роблять контрольний пролив. У разі виявлення недоливу, відшкодовуються збитки споживачу і припиняється подальше використання цієї колонки до проведення ремонту.