Вплив реклами на світогляд підлітків

У сучасному світі реклама, безсумнівно, є одним з основних рушіїв торгівлі, допомагає дізнатися про нові товари і послуги, зорієнтуватися у широкому колі виробництва і споживання. Проте, реклама вже давно перестала бути просто джерелом інформації про товари і послуги, перетворившись у засіб впливу і маніпуляції, який здатний формувати і змінювати світогляд і поведінку людей.

Фахівці Генічеського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області провели чергову зустріч з учнями старшої школи м. Генічеськ на тему: «Реклама у сучасному світі».

Метою бесіди стало донесення до підлітків інформації про ідеологічне навантаження рекламної продукції, її вплив на формування системи цінностей сучасної людини, стилю життя та поведінки, які можуть набувати доволі суперечливого характеру.

Дітям та підліткам, які ще не мають досвіду критичного осмислення інформації, іноді важко відокремити негативну за впливом складову реклами, якщо вона майстерно модифікується й приховується у потоці цікавих, безпристрасних та розважальних повідомлень. Реклама виконує роль механізму переконання і впливу, у більшості випадків орієнтує людину на задоволення психофізіологічних потреб, натомість опосередковано принижує роль нематеріальних цінностей.

Реклама може спричиняти стереотипізацію мислення, а відтак – поведінки, нав’язувати готові моделі й стандарти життя, призводити до певного викривлення соціальної поведінки.

Реклама навіює думку, що купівля тієї чи іншої речі здатна зробити людину щасливішою, успішнішою, підвищити її статус. Тож згодом люди починають оцінювати себе та інших саме за критерієм здатності володіння трендовими речами, а не за особисті якості. Подібні уявлення нерідко спричиняють асоціальну поведінку, негативно впливають на психіку, викликають негативні руйнівні емоції, виснажуючи нервову систему, що згубно впливає на здоров’я в цілому. Тому в умовах інтенсивного розвитку реклами потрібно навчитись «захищатись» від неї, піднімаючи рівень власної свідомості та осмислюючи інформацію, подану в рекламі, даючи реальну оцінку побаченому і почутому.

Одним із способів, завдяки якому людина може захистити себе від маніпуляційного впливу, є глибоке й чітке розуміння своїх життєвих цілей і позицій, сприйняття себе як особистості. Молодь повинна знати, що продукція масової комунікації має безпосередній вплив на свідомість людини, тому актуальність теми зустрічі беззаперечна.