У Головному управлінні Держпродспоживслужби в Херсонській області на засіданні круглого столу обговорили проблемні питання розповсюдження та розміщення в регіоні зовнішньої реклами

20 червня 2018 року за ініціативи Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області відбулося засідання круглого столу на тему: «Державний контроль за додержанням законодавства про рекламу в частині встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами». Мета обговорення ‑ питання законодавчого регулювання відносин, що виникають у процесі розповсюдження та споживання зовнішньої реклами, зокрема на Херсонщині. 

Серед запрошених до розмови – керівники та представники рекламних компаній, які є виробниками та розповсюджувачами зовнішньої реклами, начальник Управління естетики та зовнішньої реклами Херсонської міської ради.

Вітаючи учасників круглого столу із започаткуванням діалогу, уповноважена особа начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області Інна Гончарова наголосила на актуальності та вчасності проведення такої зустрічі. Про те, що такий діалог і спілкування давно назріли засвідчила і кількість учасників заходу. Майже всі підприємці, які працюють у сфері зовнішньої реклами на Херсонщині прийняли запрошення і прибули на зустріч.

Про повноваження Держпродспоживслужби в сфері контролю за рекламою відповідно до Положення про Держпродспоживслужбу, аналітичними показниками сектору контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю за 2018 р. ознайомила присутніх начальник Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області Наталя Клим. Власне, цей аналіз проведеної Управлінням роботи в розрізі дотримання законодавства про рекламу і виокреслив найбільш болюче питання, а саме – із загальної кількості всіх порушень, які були виявлені протягом поточного року на засобах зовнішньої реклами левова частка, а це близько 82%, складають порушення правил розповсюдження зовнішньої реклами. Тобто, розповсюдження без дозволу. З метою запобігання і задля усунення подібних порушень, донесення інформації щодо чинних законодавчих вимог і було прийнято рішення провести таке обговорення,  пояснила свою ініціативу начальник Управління захисту споживачів Наталя Клим.

  

Також вона поінформувала, що фахівцями управління здійснюється моніторинг наявної зовнішньої реклами на теренах області. Ця робота набирає обертів. Тільки за 5 місяців поточного року кількість порушень, що виявлена у сфері реклами, перевищує на 79% показники всього 2017 року. І це є красномовним свідченням того, що контроль за зовнішньою рекламою з боку фахівців Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області активізувався. Майже 95 тисяч гривень – така сума застосованих за поточний період до порушників штрафних санкцій, що вдвічі перевищує показник всього минулого року. А це той індикатор, який дає сигнал, про те, що на зазначену проблему потрібно звернути увагу,  зазначила Н. Клим.

Завідувач сектору контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю Управління захисту споживачів Головного управління Тетяна Макагонова доповіла про вимоги чинного законодавства в сфері розповсюдження зовнішньої реклами, принципи реклами та види забороненої реклами відповідно до Закону України «Про рекламу».

Які дії в повноваженнях Держпродспоживслужби в сфері контролю за дотриманням і яку відповідальність несуть підприємці у разі порушення законодавства про рекламу детально роз’яснив начальник відділу правового забезпечення Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області Сергій Скрипаль.

У ході гарячих обговорень за круглим столом, самі представники бізнесу розказали про ті проблеми, якими наразі вони переймаються. За їх словами, зокрема, існують певні протиріччя між чинними Законами і урядовими постановами та нормативними документами, які прийняті на рівні органів місцевого самоврядування. Такі невідповідності, звісно, є проблемою для роботи бізнесу. І те, що про це почали говорити на зустрічі напевне, стане поштовхом донесення проблематики до вищих щаблів законодавчої гілки для подальшого розв’язання питання і приведення всієї законодавчої і нормативно-правової бази всіх рівнів до єдиного знаменника.

Двогодинна зустріч бізнесу і держпродспоживслужбовців Херсонщини, вочевидь, не була марною. Окрім того, що це була, фактично, перша така зустріч, яка дала можливість познайомитися і почути один одного, організаторам круглого столу вдалося донести до представників бізнесу, що Служба готова до широкого діалогу.

 

Зі свого боку, представники рекламного бізнесу Херсонщини позитивно відзначили ініціативу Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області з проведення такого спілкування і висловили своє сподівання на подальші зустрічі, що сприятиме роботі у законодавчому полі держави.

Підбиваючи підсумки роботи круглого столу, Інна Гончарова подякувала присутнім за конструктивний діалог та готовність до термінового вжиття заходів щодо приведення у відповідність розміщення та розповсюдження рекламних засобів до вимог чинного законодавства. Запропонувала Управлінню естетики та зовнішньої реклами Херсонської міської ради організувати аналогічний захід з представниками розповсюджувачів фасадної реклами та наголосила на необхідності участі в цьому заході фахівців Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області, до компетенції яких належить здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу.