Права споживачів у процесі реалізації і гарантійного обслуговування побутової та оргтехніки

За ініціативи Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області відбулося засідання круглого столу на тему «Державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів в частині реалізації і гарантійного обслуговування побутової та оргтехніки».

В круглому столі взяли участь представники сервісних Центрів з надання гарантійних послуг, суб’єкти господарювання, які реалізують побутову та оргтехніку, представник громадської організації «Право на життя» Олександр Шаповалов.

Мета заходу – обговорення питань захисту прав споживачів, що виникають у процесі реалізації і гарантійного обслуговування побутової та оргтехніки.

На початку зустрічі виконувач обов’язки заступника начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області Ігор Грищенко подякував присутніх за готовність до плідної співпраці з органами державного контролю та ведення бізнесу у рамках існуючого правового поля.

Діловий та конструктивний тон бесіді завдала начальник Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області Наталя Клим, яка зробила докладний аналіз базових причин, що спонукають споживачів звертатися зі скаргами щодо порушень їх прав.

Тому провідною темою зустрічі стало обговорення переліку вимог чинного законодавства в сфері роздрібної реалізації та гарантійного обслуговування складно побутової техніки, її відповідності технічним регламентам. Дотримання вищезазначених вимог є гарантією якості придбаних споживачем товарів, що, в свою чергу, зменшує ринок несертифікованої, контрафактної та контрабандної продукції. Питання обміну та повернення товару споживачем, терміни гарантійного ремонту побутової та оргтехніки, наявність незалежної технічної експертизи як регулюючого фактору у відносинах між покупцем та торговельною мережею, яка реалізує означену продукцію, викликало жваву зацікавленість та дискусію.

Заступник начальника Управління захисту споживачів Олександр Мандра докладно відповів на питання присутніх, зауваживши, що знання чинного законодавства є запорукою успішного вирішення ймовірних проблем при зверненні споживача, адже його права – пріоритетні.

В ході дискусії було розглянуто й не менш актуальне питання контролю за розповсюдженням реклами суб’єктами господарювання, що реалізують складно побутову техніку та надано перелік основних зафіксованих порушень.

Усі присутні підкреслили актуальність подібних заходів та висловили побажання щодо подальшого їх проведення.

За результатами круглого столу учасники зустрічі отримали необхідні консультації та практичні знання з питань, що торкаються їх безпосередньої діяльності.