В Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області неодноразово зверталися споживачі, які потрапили в складні ситуації, коли грубо порушувались їх права під час обслуговування у перукарських салонах.
Тому, радимо споживачам ознайомитися зі своїми правами, гарантованими законодавством про захист прав споживачів, які допоможуть захиститися від недобросовісних підприємців – власників перукарень, салонів краси та непрофесійних працівників цієї сфери, адже довіряючи працівникам такого салону свою зовнішність, споживачі, разом з тим, довіряють їм і своє здоров’я.
При відвідуванні перукарні споживачу, перш за все, необхідно звернути увагу на зовнішню інформацію закладу побутового обслуговування. На фасаді обов’язково має бути зазначено державною мовою його назву, найменування власника або уповноваженого ним органу, режим роботи. Якщо цих атрибутів немає, то краще обійти такий заклад.
Потрібно уважно ознайомитися з Кутком споживача, в якому повинна знаходитися наступна інформація: перелік послуг, що надаються; прейскурант цін; витяг із Закону України «Про захист прав споживачів» у частині надання послуг; перелік гарантійних зобов’язань виконавця послуг і нормативно-технічних документів, вимогам яких повинні відповідати послуги; інформація про повне найменування виконавця, його адреса, номери телефонів, прізвище, ім’я та по батькові керівника (власника); копії свідоцтва про державну реєстрацію; номери телефонів органів виконавчої влади, що здійснюють захист прав споживачів. У Кутку споживача обов’язково повинна знаходитися Книга скарг і пропозицій, яка повинна бути пронумерована, прошнурована та затверджена належним чином. Куток споживача повинен розміщуватися на видному та доступному для відвідувачів місці.
На робочому місці виконавця послуг має розміщуватися табличка з його прізвищем.
Перукар зобов’язаний надати клієнту достовірну інформацію про якість косметично-парфумерних засобів і їх застосування, на вимогу споживача надати документи, що підтверджують якість та безпеку цих препаратів та обладнання. Споживач має право перевірити строк придатності, якість косметично-парфумерних засобів. При їх застосуванні перукар повинен провести тест на чутливість шкіри замовника та з’ясувати, чи є у нього протипоказання щодо застосування речовин, які входять до складу препаратів.
При розрахунку за надані перукарські послуги, споживачу необхідно вимагати видачі документа, що засвідчує факт надання послуг. Але, на жаль, на практиці цим нехтують. У разі відсутності розрахункового документа (касового чеку, квитанції тощо), споживач при наданні неякісних послуг та порушень правил надання послуг не зможе захистити свої права в контролюючих органах чи у суді, тому що не зможе довести, що отримував послуги саме у цьому закладі.
У випадку порушення суб’єктом господарювання, що надає перукарські послуги, законодавства про захист прав споживачів, споживач може захистити свої права наступним чином:
– звернутися з письмовою заявою до адміністрації перукарні з пропозицією виправити недолік;
– обов’язково необхідно залишити свій запис про порушені права у Книзі відгуків і пропозицій;
– у разі не вирішення питання адміністрацією закладу, звернутися зі скаргою до Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області за адресою: вул. Старообрядницька, 34, м. Херсон та за тел. (0552) 26 36 06, 0913319890;
– звернутися за захистом своїх прав та законних інтересів до суду. При задоволенні вимог споживача, суд одночасно вирішує питання про відшкодування моральної (немайнової) шкоди. Згідно статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.
Права клієнта салону краси
В Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області неодноразово зверталися споживачі, які потрапили в складні ситуації, коли грубо порушувались їх права під час обслуговування у перукарських салонах.
Тому, радимо споживачам ознайомитися зі своїми правами, гарантованими законодавством про захист прав споживачів, які допоможуть захиститися від недобросовісних підприємців – власників перукарень, салонів краси та непрофесійних працівників цієї сфери, адже довіряючи працівникам такого салону свою зовнішність, споживачі, разом з тим, довіряють їм і своє здоров’я.
При відвідуванні перукарні споживачу, перш за все, необхідно звернути увагу на зовнішню інформацію закладу побутового обслуговування. На фасаді обов’язково має бути зазначено державною мовою його назву, найменування власника або уповноваженого ним органу, режим роботи. Якщо цих атрибутів немає, то краще обійти такий заклад.
Потрібно уважно ознайомитися з Кутком споживача, в якому повинна знаходитися наступна інформація: перелік послуг, що надаються; прейскурант цін; витяг із Закону України «Про захист прав споживачів» у частині надання послуг; перелік гарантійних зобов’язань виконавця послуг і нормативно-технічних документів, вимогам яких повинні відповідати послуги; інформація про повне найменування виконавця, його адреса, номери телефонів, прізвище, ім’я та по батькові керівника (власника); копії свідоцтва про державну реєстрацію; номери телефонів органів виконавчої влади, що здійснюють захист прав споживачів. У Кутку споживача обов’язково повинна знаходитися Книга скарг і пропозицій, яка повинна бути пронумерована, прошнурована та затверджена належним чином. Куток споживача повинен розміщуватися на видному та доступному для відвідувачів місці.
На робочому місці виконавця послуг має розміщуватися табличка з його прізвищем.
Перукар зобов’язаний надати клієнту достовірну інформацію про якість косметично-парфумерних засобів і їх застосування, на вимогу споживача надати документи, що підтверджують якість та безпеку цих препаратів та обладнання. Споживач має право перевірити строк придатності, якість косметично-парфумерних засобів. При їх застосуванні перукар повинен провести тест на чутливість шкіри замовника та з’ясувати, чи є у нього протипоказання щодо застосування речовин, які входять до складу препаратів.
При розрахунку за надані перукарські послуги, споживачу необхідно вимагати видачі документа, що засвідчує факт надання послуг. Але, на жаль, на практиці цим нехтують. У разі відсутності розрахункового документа (касового чеку, квитанції тощо), споживач при наданні неякісних послуг та порушень правил надання послуг не зможе захистити свої права в контролюючих органах чи у суді, тому що не зможе довести, що отримував послуги саме у цьому закладі.
У випадку порушення суб’єктом господарювання, що надає перукарські послуги, законодавства про захист прав споживачів, споживач може захистити свої права наступним чином:
– звернутися з письмовою заявою до адміністрації перукарні з пропозицією виправити недолік;
– обов’язково необхідно залишити свій запис про порушені права у Книзі відгуків і пропозицій;
– у разі не вирішення питання адміністрацією закладу, звернутися зі скаргою до Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області за адресою: вул. Старообрядницька, 34, м. Херсон та за тел. (0552) 26 36 06, 0913319890;
– звернутися за захистом своїх прав та законних інтересів до суду. При задоволенні вимог споживача, суд одночасно вирішує питання про відшкодування моральної (немайнової) шкоди. Згідно статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.