Останнім часом збільшилася кількість випадків шахрайства при придбанні товару через мережу інтернет. Що треба знати, аби не потрапити на гачок непорядних продавців?
При покупці через інтернет у багатьох випадках споживач не може реалізувати свої права, передбачені Законом України «Про захист прав споживачів». Найголовніше – це неможливість встановити найменування продавця та його місцезнаходження (інша інформація, окрім адреси електронної пошти та номеру мобільного телефону, на сайті інтернет-магазину не вказується, що фактично робить споживача безправним при придбанні неякісного товару).
Статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів» («Право споживача у разі укладення договору на відстані») визначається обсяг інформації, який обов’язково має бути доведений споживачу до моменту замовлення товару.
До початку придбання продукції в інтернет-магазині необхідно звернути увагу на наявність на сайті такої інформації:
-найменування продавця, його місцезнаходження, порядок прийняття претензій;
-основні характеристики продукції;
-ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати;
-гарантійні зобов’язання;
-інші умови поставки;
-порядок розірвання договору.
Відповідно до вимог чинного законодавства під найменуванням юридичної особи розуміється його організаційно-правова форма та назва (ТОВ «ООО», ПП «ББББ», ПрАТ «ВВВВ», тощо). Для фізичної особи-підприємця – це прізвище, ім’я та по-батькові.
Найменуванням продавця ніяк не може бути назва інтернет-магазину (сайту/домену). Як правило, продавці не є власниками інтернет-магазинів, і навіть більше: через один інтернет-магазин можуть реалізовувати товари декілька продавців.
Щодо місцезнаходження продавця слід зазначити, що адреси, які вказуються у накладних, згідно з якими споживач отримує замовлений товар – це зазвичай адреси, за якими розташовуються поштові відділення, які надають послуги з доставки товару.
Споживач повинен пам’ятати, що купуючи товар через інтернет-магазин він отримує певні ризики, оскільки не має можливості безпосередньо ознайомиться з товаром. Сьогодні всі поштові служби пропонують послуги оплати після перевірки товару, тому намагайтеся узгодити з продавцем саме такий спосіб.
Поради споживачам, які мають намір користуватися послугами інтернет-магазину
Останнім часом збільшилася кількість випадків шахрайства при придбанні товару через мережу інтернет. Що треба знати, аби не потрапити на гачок непорядних продавців?
При покупці через інтернет у багатьох випадках споживач не може реалізувати свої права, передбачені Законом України «Про захист прав споживачів». Найголовніше – це неможливість встановити найменування продавця та його місцезнаходження (інша інформація, окрім адреси електронної пошти та номеру мобільного телефону, на сайті інтернет-магазину не вказується, що фактично робить споживача безправним при придбанні неякісного товару).
Статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів» («Право споживача у разі укладення договору на відстані») визначається обсяг інформації, який обов’язково має бути доведений споживачу до моменту замовлення товару.
До початку придбання продукції в інтернет-магазині необхідно звернути увагу на наявність на сайті такої інформації:
-найменування продавця, його місцезнаходження, порядок прийняття претензій;
-основні характеристики продукції;
-ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати;
-гарантійні зобов’язання;
-інші умови поставки;
-порядок розірвання договору.
Відповідно до вимог чинного законодавства під найменуванням юридичної особи розуміється його організаційно-правова форма та назва (ТОВ «ООО», ПП «ББББ», ПрАТ «ВВВВ», тощо). Для фізичної особи-підприємця – це прізвище, ім’я та по-батькові.
Найменуванням продавця ніяк не може бути назва інтернет-магазину (сайту/домену). Як правило, продавці не є власниками інтернет-магазинів, і навіть більше: через один інтернет-магазин можуть реалізовувати товари декілька продавців.
Щодо місцезнаходження продавця слід зазначити, що адреси, які вказуються у накладних, згідно з якими споживач отримує замовлений товар – це зазвичай адреси, за якими розташовуються поштові відділення, які надають послуги з доставки товару.
Споживач повинен пам’ятати, що купуючи товар через інтернет-магазин він отримує певні ризики, оскільки не має можливості безпосередньо ознайомиться з товаром. Сьогодні всі поштові служби пропонують послуги оплати після перевірки товару, тому намагайтеся узгодити з продавцем саме такий спосіб.