Пам’ятка для споживачів, які мають намір користуватися послугами інтернет-магазину

Напередодні свят Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області вкотре нагадує про основні правила, дотримання яких допоможе уникнути прикрих випадків, пов’язаних з інтернет-шахрайством.

Права споживача при купівлі товару через інтернет-магазин регулюються статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів».

Перш ніж купувати товар в інтернет-магазині обов’язково зверніть увагу на наявність на сайті наступної інформації:

-найменування продавця, його місцезнаходження, порядок прийняття претензій;

-основні характеристики продукції;

-ціна (разом із сумою за доставку) та умови оплати;

-гарантійні зобов’язання;

-інші умови поставки;

-порядок розірвання договору.

Як показує практика, у багатьох випадках при придбанні товару через інтернет-магазин, споживач не може реалізувати свої права, передбачені Законом України «Про захист прав споживачів», насамперед, через неможливість встановити найменування продавця та його місцезнаходження. Інша інформація, окрім адреси електронної пошти та номеру мобільного телефону, на сайті інтернет-магазину не вказується, що фактично робить споживача безправним при придбанні неякісного товару.

Слід зазначити, що законодавством України під найменуванням юридичної особи розуміється його організаційно-правова форма та назва. Наприклад, ТОВ «АААА», ПП «ББББ», ПрАТ «ВВВВ» тощо.

Для фізичної особи-підприємця – це прізвище, ім’я та по-батькові. Аж ніяк не може бути найменуванням продавця назва інтернет-магазину (сайту/домену). Крім того, зазвичай продавці не є власниками інтернет-магазинів. І навіть більше, через один інтернет-магазин реалізовувати товар можуть декілька десятків продавців. Стосовно місцезнаходження продавця слід мати на увазі, що адреси, які вказуються у накладних, згідно з якими споживач отримує замовлений товар, це, як правило, адреси, за якими розташовуються поштові відділення або відділення підприємства, що надає послуги з доставки/відправлення.

Окремо необхідно зазначити, що відсутність інформації про найменування та місцезнаходження продавця унеможливлює проведення перевірок з боку Держпродспоживслужби за скаргами споживачів.

Держпродспоживслужба не має повноважень на проведення розшукових дій.